Equilis equenza?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Equilis equenza?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 08:45

De laatste keer dat Ewalda geent is, is dat door omstandigheden niet door mijn eigen DA gebeurd. Nu zat ik in haar paspoort te kijken, en zag dat ze met een andere entstof geent is. Namelijk met Equilis equenza met een groen stickertje van intervet. En nu heb ik het donkerbruin vermoeden dat dat alleen een enting voor influenza is geweest, ipv de combinatieenting influenza/tetanus. Nu vind ik dat niet zo'n probleem omdat tetanus maar 1 x in de 3 jaar nodig is, maar het was niet de afspraak.

Mijn vraag dus: Wie zijn paard wordt hier ook mee geent, en wat is het?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:15

Volgens mij heet dat vaccin dat Equilis equenza T en bevat dus ook tetatnusvaccin. Er is op dit moment dacht ik geen los influenza-vaccin te verkrijgen, het zit of gecombineerd met tetanus, of gecombineerd met rhino (EHV).
Mijn paard wordt volgens mij bijna altijd met dit vaccin geënt, heb nl altijd van die groene stickertjes met Equilis equenza T erop (heb alleen niet het paspoort bij de hand, dus kan het niet echt controleren nu voor je.

edit: zoekend op google kom ik op de site van intervet alleen tegen hun vaccin equilis equneza T, dus in combinatie met tetanus.
http://www.intervet.nl/nieuws/paard/influenza.asp

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:44

Je hebt twee soorten Equilis Equenza T en Equilis Equenza zonder de T. oftwel alleen Influenza. tenminste zo is het hier in Duitsland. Hier wordt meestal 1 x per twee jaar met de T variant gespoten en het andere jaar zonder Tetanus. Je hebt ook de combi influenza/Rhino. Als er geen T achterstaat op het stickertje dan is je paard niet voor Tetanus geent

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:58

Heb nog even nagezocht, in Nederland is die zonder T niet op de markt, weet niet of de betreffende dierenarts van mystica spullen uit Duitsland haalt? Dan zou het inderdaad wel kunnen dat er znder tetanus geënt is. Dan moet je dat even aan je dierenarts vragen.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 13:28

Nee, klopt. Er staat wel een T achter. Was ik helemaal vergeten. Ik heb namelijk heel erg mijn best gedaan om de naam te onthouden.
Het was dus wel gewoon ook voor tetanus.

Bij mijn eigen dierenarts krijg ik altijd rode stickertjes, maar die zitten niet in mijn paspoort. En mijn entingsboekje heb ik even niet bij de hand. Wat is dat dan? En wat is het verschil behalve de prijs?

Voor deze heb ik namelijk maar 17,50 betaald en anders kost het me ruim 52 euro.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:50

Het kan zijn dat de andere dierenarts een ander merk enting heeft. Equilis equenza T is van Intervet en je hebt ook vaccins van (als ik het goed zeg) pfizer.
Verder scheelt dit wel heel veel inderdaad, is er nu misschien groepskorting gegeven omdat er meerdere paarden werden geënt? Of was je op de praktijk zelf, ipv dat er voorrijkosten moesten worden betaald omdat de dierenarts naar jou toe moest komen? Dat zijn de eerste verschillen die ik zo even kan verzinnen.