Liever hardere/zachtere bak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Liever hardere/zachtere bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 07:25

Sorry voor de onduidelijke titel!

Bonnie zakt de laatste tijd nogal eens een beetje door haar been. Ze loopt daarna niet kreupel ofzo, maar ze valt gewoon een beetje. Nou is de bak waar we nu in rijden, nogal zacht. Sommige stukken zijn ook een beetje diep. Een andere bak waar we in zouden kunnen rijden is juist nogal hard. Het lijkt bijna op rots met 10 cm zand er op. Wat lijkt jullie nu beter voor haar? Ze heeft ook iets van een beetje artritus ofzo? Ik weet het niet precies...

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:01

Niemand?

Inge86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:21

Voor een paard met artritus lijkt me een harde bak niet prettig, maar een te zachte bak waar ze in weg zakt is voor geen één paard prettig en niet goed voor spieren en pezen. Probeer ze allebei eens uit en kijk waarop je paard het prettigst kan voortbewegen.

taffy

Re: Liever hardere/zachtere bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:33

een te harde of te zachte bak is beide niet ideaal maar goed een te zware bodem kan hem zijn pezen kosten..

zakt hij met 1 been weg?of voor en/of achter?

mijn paard loopt ook (lichtelijk) doorgezakt van achter maar vorige week bleek dat ze een ontsteking aan haar baarmoeder heeft
waarvoor ze intussen in behandeling is (dat is/was bij haar dus de oorzaak)
(na de kuur van 3 weken moet dit overgens weer helemaal over zijn)

misschien is het bij jou paard wel heel wat anders maar goed misschien heb je er toch wat aan

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:33

Net wat Inge zegt zachte bak is enorm slecht voor pezen en banden ivm kans op blessures. Echt harde bodem is niet goed, maar als ze er iets in zakken zodat de bak wel veert zou ik daarvoor kiezen (moet niet zo hard zijn als de straat want dan veert het niet en krijgen ze extra schokken te verwerken in de gewrichten).

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 22:33

Momenteel ontwijk ik gewoon de diepe stukken.
Tja, hoe moet ik uitleggen wat er precies gebeurd? Het voelt een beetje aan ofzo door haar enkel zakt, net als bij een mens, maar ze loopt daarna gewoon verder ...
Ik kan niet zeggen dat ze in de zachte bak echt wegzakt. De bodem is gewoon niet zo stevig.
Dankjewel voor de reacties. Nog meer mensen een mening?

Smudges

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:47

Zal dit een merrie probleem zijn ? En zal het dan inderdaad aan een baarmoederontsteking kunnen liggen ? Mijn merrie zakt namelijk ook regelmatig door haar achterbeen en dan volgens mij voornamelijk haar linker. Ben dus benieuwd of er ook ruinen met dit probleempje zijn ???

taffy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:55

Smudges schreef:
Zal dit een merrie probleem zijn ? En zal het dan inderdaad aan een baarmoederontsteking kunnen liggen ? Mijn merrie zakt namelijk ook regelmatig door haar achterbeen en dan volgens mij voornamelijk haar linker. Ben dus benieuwd of er ook ruinen met dit probleempje zijn ???

wanneer een ruin het heeft zou het mogelijk een ander orgaan kunnen zijn waar hij last van heeft
maar het kan natuurlijk ook een andere reden hebben

al zou ik het voor elk paard nuttig vinden om het eens door te laten meten (ze testen ook gelijk uit welk voer/wormenspuit enz bij je paard past)

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 20:34

Tja, het is dus wel een merrie. Dus op zich zou het dat kunnen zijn, maar merk je dan verder niks aan je paard? Want ze staat er altijd gewoon blij bij. Ze ziet er verder niet ziek of ongelukkig uit ...