Onzettend dik oog met pus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarLottie

Onzettend dik oog met pus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 21:46

Ik kwam vanmiddag op stal en ontdekte mijn paard met een trandend en enorm dik oog..
ook zat er wat pus aan het randje.
dit heb ik weggeveegt met een keukenrolpapiertje en vervolgens haar op stal gelaten.

Ik weet niet hoe het kan en wat ze gedaan heeft
haar oog zit wat dicht en eronder is het opgezwollen

ellepel

Re: Onzettend dik oog met pus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:23

kan zijn dat je paard zich gestoten heeft,maar er kan ook iets inzitten of een ontsteking.

als er zeker weten pus bij zit, zou ik langs de dierenarts gaan en vragen om een speciaal zalfje daarvoor wat je dan in het oog moet doen

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:20

Inderdaad, bij een sterk gezwollen en dicht zittend oog met pus zou ik zeker de dierenarts laten kijken. Misschien heeft ze inderdaad haar hoofd gestoten oid.
Je dierenarts kan kijken of het oog zelf ook beschadigd is en kan er een geschikte zalf of druppels voor geven.

Nathalie02

Re: Onzettend dik oog met pus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:21

Ik zou inderdaad even de veearts bellen. Er kan misschien wat stuk zijn rondom het oog. Misschien moet er zelfs wat anitbiotica aan te pas komen.

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:06

Mijn Fjordje heeft ook een keer een dik ook met 'lichte pus' gehad, ik heb het continue bij nieuw pus schoon gemaakt en van de buitenkant van het oog naar de neusbrug gewreven, en een paar uur later was het over. Het was verder niet echt warmer bij haar. Er zat blijkbaar een vuiltje in, wat 'niet los kwam' toen het eruit was, was het zo over, en kwam er nog een beetje gewoon traanvocht en was het oog weer normaal.