hoornzuil!!!! VRAGEN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jenn_saar

hoornzuil!!!! VRAGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 16:49

hoi,
mijn paard (saartje). is vorig jaar junie geoperreerd aan een hoornzuil. en die is verwijdert maar ik heb net gehoord dat ze het weer heeft. maar we zijn niet meer verzekerd want vorige keer wouden ze het niet uitkeren en we hebben ze daarna niet weer opnieuw laten verzekeren (DOM). maar ja ik wil dus eigenlijk niet weer zo'n operatie want het is nog al duur. maar nu zat ik te denken, bestaat er niet iets van speciaal hoefbeslag voor paarden met een hoornzuil, of iets anders wat in elk geval minder prijzig is en minder lang herstellingstijd nodig heeft [/color] dan een operatie?????!!!!!!!
gr jennifer

Tieme

Re: hoornzuil!!!! VRAGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:09

kijk eens op de site van www.hoofcare.nl hier staat ook wat informatie over hoornzuilen. loopt je paard kreupel?? op hun site staat namelijk dat paarden die niet kreupel lopen, ook niet geopereerd hoeven te worden. wel speciaal beslag. als je hun een mailtje stuurt met je vragen dan krijg je van hun deskundig advies. dit zijn echt smeden gespecialiceerd in probleemhoeven.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:21

-> BEH

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:45

Mijn paard heeft al 10 jaar een hoornzuil. Kwam eruit tijdens de foto's van de ondervoet omdat hij bevangen was.
Hij heeft er nog steeds geen last van en het zit mij daar momenteel prima.
Zolang je paard niet kreupel erop is is het goed en zou ik er niets aan doen.

Mijn hoefsmid doet samen met mijn DA zulke operaties gewoon op stal. Dat kan ook. Scheelt wel kliniek kosten.
Informeer daar eens naar, zou wel eens kunnen schelen.

jenn_saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 13:31

ja oke dat wist ik dat er niet geoperreerd hoeft te worden zolang het niet kreupel loopt maar mijn paard loopt stokkreupel:S

fiedel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:36

Hoi,

Ik kom net bij de dierenarts vandaan. Mijn paard heeft dus ook een hoornzuil. Ze heeft al een jaar lang regelmatig last van hoefzweren en op de foto was te zien dat er al een stukje hoefbeen weg was. waarschijnlijk verdrukt. Ik vind het allemaal nogal wat...

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:00

Tja, als ze al kreupel is dan los je dat niet meer op met beslag.
Er komt eenvoudig druk vanuit de hoornzuil op de binnenkant van de voet, dat doet zeer.

Vrees dat opereren de enige optie is.