Mijn tweejarige paardje stond naar mijn mening een beetje te mager dus heb ik aan de DA gevraagd om zijn bloed eens te testen. Ik mocht vandaag even bellen voor de uitslag. Nu blijkt dat hij omgekeerde bloedwaarden heeft wat kan duiden op een infectie. Bloedwormen heeft hij niet verzekere de DA mij (kon ook moeilijk want hij is steeds op tijd ontwormd). Buiten het feit dat hij wat mager is ziet hij er verder heel gezond uit. Blinkende vacht, voldoende eetlust, veel beweging en spelen met de andere paarden. De DA weet ook niet precies wat het zou kunnen zijn, maar vermoedelijk heeft het te maken met een virale infectie. Heeft iemand dit ook meegemaakt? en zo ja, wat kan ik er aan doen om dit te voorkomen en behandelen. De dierenarts komt wel morgen langs en gaat hem een middel geven om zijn weerbaarheid te verhogen.
Ik vraag me af wat hij hiermee bedoeld. Welke waarden zijn er omgekeerd? Er zijn zoveel verschillende bepalingen in het bloed, dat ik echt geen idee heb welke er dan 'omgekeerd' zouden zijn.