kale plek tussen de manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

kale plek tussen de manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 11:40

Mijn pony heeft 1 grote kale plek in het midden van de manenkam zitten. Daar zijn de manen er voor de helft uit!
Ze heeft ze niet afgeschuurd, want er groeien gewoon weer haartjes op. De huid ziet er wel wat schilferig uit! Maar ziet er verder rustig uit, geen open plekken eerder wat te droge huid.

Ze heeft geen extreme jeuk eraan want we zien haar niet schuren.
Wat zou dit kunnen zijn???

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:35

Sinds wanneer heeft ze dat dan? Kan iets zomerexceemachtigs zijn.. je kan altijd je da even laten kijken..

leonie456

Re: kale plek tussen de manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:38

wij hebben een pony met zomerexceem, maar hoe jij een omschrijving er van geeft, vind ik niet echt op zomerexceem lijken. bij zomerexceem zie je de pony echt wel schuren en dat doet de jouwe niet! dus : ik weet niet wat het is (inieder geval geen zomerexceem)

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 13:31

Ze heeft dit vorig jaar eens gehad zo rond de zomer dat wel. En nu dus weer rond de zomer. Maar er is niks kapot ofzo op de huid. En ik ze wordt in de gaten gehouden door de halve manege mbt eventueel schuren. Maar niemand heeft tot dusver daar iets van gezien