Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Liezel1 schreef:dat heet "kokeren"
zijn pielemans zit dan in de koker (niet uitgeschoven) en daar komt lucht tussen.
ken je het als je je hand onder onder je oksel doet en dan snel naar "scheten" laten???
zoiets gebeurd dan dus ook, er komt lucht tussen de pielemans en de koker en dat maakt dat geluid.
IMJ schreef:viewtopic.php?f=75&t=591998&hilit=
Hier was dezelfde vraag!
En of het ontspanning of spanning is, volgens mij kan het bij allebei.
Mustang2006 schreef:Zowel hengsten als ruinen maken geluid met hun koker. Dit doen ze met name wanneer ze de achterhand goed onderbrengen en daardoor dus de rugspieren goed gebruiken.
IMJ schreef:Alles gaat zo hard hier dat je weleens wat mist!
en ja, ik weet zeker dat het een merrie was !
ik weet niet wat het voor geluid is ... ben wel benieuwd.
Needje schreef:Misschien klapperende uiers![]()
![]()
griebels schreef:Mustang2006 schreef:Zowel hengsten als ruinen maken geluid met hun koker. Dit doen ze met name wanneer ze de achterhand goed onderbrengen en daardoor dus de rugspieren goed gebruiken.
Mijn hengst doet het als hij heel gespannen en opgefokt is.. Dus lijkt me niet dat het gebruik van zijn rug ermee te maken heeft... Want die gebruikt hij dan echt niet
Als hij een merrie in het oog kreeg was het geluid ook meteen verdwenen. Dit was trouwens bij het inrijden, weet niet of hij het nu nog doet. 
griebels schreef:Mustang2006 schreef:Zowel hengsten als ruinen maken geluid met hun koker. Dit doen ze met name wanneer ze de achterhand goed onderbrengen en daardoor dus de rugspieren goed gebruiken.
Mijn hengst doet het als hij heel gespannen en opgefokt is.. Dus lijkt me niet dat het gebruik van zijn rug ermee te maken heeft... Want die gebruikt hij dan echt niet