en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:
Scintigrafie
Dierenkliniek De Lingehoeve is de eerste en enige kliniek in Nederland waar nucleaire diagnostiek (ook wel scintigrafie genoemd) bij het paard wordt toegepast. Deze techniek biedt zeer veel mogelijkheden en voordelen voor het stellen van een orthopedische diagnose bij het paard. De gamma camera (waarmee het paard gescand wordt) kan zeer minimale botveranderingen waarnemen die de oorzaak van een kreupelheid en/of de abnormale gangen kunnen zijn. Deze veranderingen kunnen frequent niet met andere middelen gevonden worden. Zo kan een gamma camera een botverandering van 2% waarnemen, terwijl een röntgenopname slechts botveranderingen van groter dan 40% weergeeft!
, om nog maar niet te spreken van de kosten. Bij mij is er niet iets duidelijks uit gekomen. Ik hoorde pas achteraf van de mogelijkheid van een Thermografie (heb ik later dus ook laten doen). Als ik eerder van die mogelijkheid had geweten had ik dat eerst laten doen. Een thermo is een stuk goedkoper én gemakkelijker en je kan het plaatselijk doen (dus niet het hele lijf) en je kan binnen een dag op en neer zijn. Helaas kwam er uit de thermo in het geval van mijn paard ook niet iets eenduidigs en moest er een osteopaat aan te pas komen. Dit heeft uiteindelijk wel geholpen. Waarom vraag je het? Ben je aan het overwegen een scinti te laten doen of gewoon uit interesse?