Als ik gereden of gelongeerd heb en ik zet mn paard weer op stal dan heeft hij wel eens dat er van dat witte snot in zn neus zit en dan briest die een paar keer en dan komt dat er allemaal uit. Hebben daar meer paarden last van? Hij gedraagt zich niet anders dan normaal en hij heeft het ook echt alleen maar als hij gelopen heeft.
das gewoon wat slijm uit de luchtwegen..de 1 uit dat door te hoesten als je begint met rijden en de ander krijgt het uit de neus na t rijden!in bijde gevallen gewoon doorrijden!!geen zorgen over maken......
het heeft met idd met de luchtwegen te maken. is opzich niet ernstig maar mocht je merken dat je paard er last van krijgt zou ik ff de DA vragen wat het precies is.
Mijne heeft het inderdaad ook vaak, en ik heb ook de DA gevraagd of het "iets" was, maar als hij verder niets mankeert (temperatuur even voor de zekerheid) hoef je je geen zorgen te maken.
mijn paard had het ook alleen maar in de winter Het was trouwens geen snot maar wit schuim achtig iets DA zei dat het inspannings vocht was dat uit de luchtwegen kwam Voerde hem in de winter zeewier en dan was er niets aan de hand Voerde ik geen zeewier kreeg hij het weer
Een vorige shetje van mij had dat ook wel eens, met rijden /na rijden. Is verder nooit wat aan de hand geweest met dat shetje. Me vorige E-pony had het ook, alleen die bleek chroniche bronchites te hebben. Je weet het dus maar nooit.
Niet nat rijden. want dan heb je kans dat hij/zij nog verkouder word en dat is dan niet goed. Verkleurd het snot in groen of geel even de dierenarts bellen.
Witte neusuitvloeing of snot hoeft nergens op te wijzen meestal. Wanneer het groen, geel kleurt+ dan moet je de DA er bijhalen. Dat wijst op een ontsteking. Is bij mensen trouwens zo!