Shet met opgezette koker en bult ervoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicole18

Shet met opgezette koker en bult ervoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:09

2 dagen geleden zag ik bij mij shetlander dat hij een onwijze dikke koker had en een bult onder zijn buik, net voor zijn koker. Als ik er aan zit dan vind hij het onwijs lekker. Ik spuit het 3 keer per dag af. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn. Vanochtend was de bult onder zijn buik wel kleiner geworden, maar zijn koker was nog steeds erg dik. Zal hij misschien gestoken zijn?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:25

Dat zou best kunnen, mijn merrie heeft zomerexceem en staat met Boett-deken, uier-gedeelte is wel vrij en daar wordt ze heel gemeen gestoken! Ik spuit het af en smeer het in met een verzachtende creme.
Probleem is, omdat het zo jeukt gaat ze zitten op d'r kont en dan schuurt ze haar achterbeen er over heen. Weet niet of je jou shet dat ooit hebt zien doen?

sandr0

Re: Shet met opgezette koker en bult ervoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:28

ik ken een pony die had ook dezelfde symptonen. Daar is de DA bijgeweest en die zei dat t een allergische reactie was op iets. Hij heeft wel medicijnen gekregen omdat t wel belangrijk is dat ie kan plassen.

nicole18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:31

Hij kan nog wel plassen en als hij staat te plassen vind hij het nog lekker ook, want dat gaat zn bovenlip zo naar voor.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:38

als ie kan plassen zou ik t inderdaad gewoon nog even aankijken. waarschijnlijk een allergische reactie op iets wat m flink heeft gestoken. Hij vind t waarschijnlijk lekker omdat t vast wel jeukt als ie is geprikt door een of ander steekbeest. Lekker vaak afspuiten en even aankijken.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:43

Onze merrie heeft ook zomereczeem, en als ze jeuk heeft of iets voelt trapt ze met haar achterbeen naar haar buik, zoals je wel vaker ziet als parden een vlieg wegtrappen.
Daar kan de boel ook van geiriteerd raken en opzetten.
Let op of hij vaak trapt naar zijn buik.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 07:18

Probeer eens of je zijn koker met lauw water mag uitspoelen. Zet gewoon zachtjes de tuinslang erop!