Voeren bij Hoefbevangenheid en Insuline resistentie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Voeren bij Hoefbevangenheid en Insuline resistentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 20:36

Ik heb een merrie met zowel Hoefbevangenheid en Insuline Resistentie. Ik ben zeer geintresseerd wat andere mensen met zulke paarden voeren. Ook de veodigssupllementen enz,

Mijn merrie kan geen enkel voeder meer verdragen. het enige wat ik nu nog kan proberen is Dodson and Horell Save and Sound. Kan ze dit ook niet verdragen dan moeten we haar inslapen.

ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen en of er hier mensen zijn die dit voeren. En of het helpt en wat je er allemaal bij voert.

We zijn er sinds gisteren mee begonnen dus ik hoop echt dat het aanslaat.

Jeayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:55

klavertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:03

Mijn pony zat tegen hoefbevangenheid en heeft waarschijnlijk ook insuline resistentie. Ik voer haar alleen hooi en een rode liksteen. Over het hooi sprenkel ik magnesium chelaat dat ik heb opgelost in een beetje water. Het onregelmatige lopen is over . Alleen blijft haar nek nog dik en superhard maar daar lijkt ze zelf weinig last van te hebben. Ik heb de magnesium ook via paard natuurlijk. Veel sterkte.

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:29

Dank jullie wel.

Ik voer de magnesium ook sinds een week bij. verder krijgt ze

Ijslands zeewier
vitamine E + Selenium
Volledig voedingssupplment
Biotine
Zonnebloemolie
Rode liksteen
Verder nog medicatie en homeopathie

mjet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:30

je moet wel oppassen met homeopatie in combinatie met de andere voedingssupplementen die je geeft zlas biotine , vitamine E en ook nog een volledig voedingssupplement en magnesium. Dan kan ie te veel van alles binnen krijgen en werkt het elkaar tegen. Ik zou vene je veearts voor advies vragen om welke combie mag en welke niet.

Ik weet van een haf die flink bevangen is geweest dat ie nu alleen maar magnesium mag en vitamine koek van pavo. verder niks. (wel hooi)

Daarvoor mocht ie alleen maar homeopatische druppels van de veearts en verder niks

succes

henny_w

Re: Voeren bij Hoefbevangenheid en Insuline resistentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 06:34

Op de duitse site van Hippolyt www.st-hippolyt.de staat veel info over voeding en insulineresistentie.
Als je op de site aanklikt op "futterjournal' en dan de laatste editie aanklikt nr. 10.
Best veel nuttige tips.