buikbreuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

buikbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 02:28

Mijn Merrie is 3 weken geleden bevallen van een gezond merrie veulen, plotseling kreeg ze een dikke bult te hoogte van haar lies, ze liep niet kreupel had geen last van koliek en gaf geen pijn aan.

D.A is geweest en zij liesbreuk, volgende dag naar utrecht geweest, daar is ze aggelopen vrijdag geopereerd, de breuk kan niet meer hersteld worden, de buikspier is bij het bekken afgescheurd.

Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt of van gehoord, en hoe is het met de paarden afgelopen.
Wat zijn de risico's nu ze hier mee door moet blijven lopen.

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:32

word ook wel een hernia genoemd, maar meestal zijn die wel te herstellen, het ligt er een beetje aan de plek of het ernstig is of niet, uit jou verhaal lijkt me jou plek niet een plek dat de darmen door het gaattje kunnen komen dus is er in principe niets ernstig en zou er geen probleem moeten zijn, alleen in de gaten houden mocht er ooit precies op die plek een wond komen zou ik er eerder een da bij halen doordat je toch eerder kans heb op infecties die naar binnen toe slaan... succes met je merrie en veulen..

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 01:08

bedankt voor de informatie, hoop dat je gelijk hebt, en dat het meevalt