Kreupel; Peesprobleem. Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amy_

Kreupel; Peesprobleem. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 16:27

Mijn pony is sinds dinsdag ineens kreupel. Ik heb de hoefsmid er even snel naar laten kijken woensdag, en die zei meteen hij heeft iets aan zijn pees. Zijn been was woensdag dik en warm, nu heb ik er gister een coolbandage omgehad en is zijn been wat dunner, maar nog steeds warm.
Kan ik beter meteen de DA bellen, of het nog even afwachten?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:22

DA bellen en laten scannen.Dat is het enige advies dat ik je kan geven.

Ook geef je best ontstekingsremmers en in de acute fase boxrust met alleen stappen van en naar de douche

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:27

ik heb het met mijn paardje ook gehad je moet inderdaad de dierenarts even bellen en je verhaal uitleggen en dan komt die vast wel en weet ik haast zeker dat die doet scannen moest bij die van ons ook hij krijgt zeker stalrust maar mag vast weer na een aantal weken gaan stappen aan de hand bij mij heeft het 9 weken geduurd voor ik er weer op moch en bij hem was de pees alleen wat uitgerekt dus ben benieuwt laat me wat weten

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:46

Maandag komt de dierenarts om een paardje opd e manege te keuren, dus die kijkt er dan even naar.

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 14:27

De DA is geweest, en hij heeft gelukkig niks aan zijn pees, maar een hoefzweer..

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:48

Phante schreef:
De DA is geweest, en hij heeft gelukkig niks aan zijn pees, maar een hoefzweer..

Pfff, gelukkig zeg! Een hoefzweer is ook zeker niet fijn voor je paard maar over het algemeen wel een heel stuk sneller/makkelijker verholpen! Maar leuk is anders natuurlijk

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:15

MarchaL schreef:
Phante schreef:

Pfff, gelukkig zeg! Een hoefzweer is ook zeker niet fijn voor je paard maar over het algemeen wel een heel stuk sneller/makkelijker verholpen! Maar leuk is anders natuurlijk

Idd..Dit heeft hij een paar jaar geleden ook al gehad!!

Toekie

Re: Kreupel; Peesprobleem. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:32

Phante schreef:
Ik heb de hoefsmid er even snel naar laten kijken woensdag, en die zei meteen hij heeft iets aan zijn pees.

Phante schreef:

Aparte situatie. Ik bedoel, is de hoefsmid dan niet een beetje voorbarig geweest met zijn conclusie?

Maar gelukkig valt het mee.

Charles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:49

zeker de dierenarts bellen! Peesblessure kan ernstig zijn en je bent meestal lang bezig met genezing...

Amy_

Re: Kreupel; Peesprobleem. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:31

Toekie schreef:
Phante schreef:
Ik heb de hoefsmid er even snel naar laten kijken woensdag, en die zei meteen hij heeft iets aan zijn pees.

Phante schreef:

Aparte situatie. Ik bedoel, is de hoefsmid dan niet een beetje voorbarig geweest met zijn conclusie?

Maar gelukkig valt het mee.

Ja ik vond het ook al raar,hij is tenslotte hoefsmid en had eigk wel kunnen weten dat t hoefzweer was maar goed..

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:35

maar waarom was zijn pees/been dan dik??

(gelukkig is het 'maar' een hoefzweer, die zijn makkelijker te verhelpen en minder ernstig vaak )

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:03

gelukkig maar

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 06:46

Palhaço schreef:
maar waarom was zijn pees/been dan dik??

(gelukkig is het 'maar' een hoefzweer, die zijn makkelijker te verhelpen en minder ernstig vaak )

Door de zweer komt er druk op.
Nu moet de zweer opengaan, en dan nog 5 dagen weken en dan mag ie weer aan de gang.