hoe het beste oogdruppels toedienen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

hoe het beste oogdruppels toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:46

Mijn pony heeft een ontstoken oog en nu heb ik van de dierenarts oogdruppels gekregen. Alleen krijg ik de druppels niet zo makkelijk in zijn oog. Heeft iemand een tip hoe ik de oogdruppels makkelijk kan toe dienen?

quinoa

Re: hoe het beste oogdruppels toedienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:23

je hand met de tube oogdruppels er in, boven het oog houden (arcadeboog) en dan een druppel erin laten druppelen. Het is ook onwijs lastig hoor, en anders iemand je paard laten afleiden door aan z'n neus te kriebelen ofzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:14

Iemand in de Ruitersportzaak raadde mij aan met druppels ze gewoon op een schoon watje of iets te doen of anders zoals Guinoa dat doet, als het lukt.

quinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:26

nou als je oogdruppels op een watje doet, komt het nooit op het oog en werkt het middel niet, en anders moet je met het watje het oog aanraken, dat lijkt me zeker niet goed voor het oog.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:09

Bij mij werkte het het beste als ik mijn paard vastzette, dan zijn hoofd iets schuin hield (neus naar je toe). Met hand met flesje erin bovenste ooglid iets open (naar boven) en steunen boven het oog; daarna met andere hand onderste open trekken naar beneden dan krijg je zo'n geultje waar je de druppels in laat vallen. Even wachten en oogleden weer loslaten. Op watje heeft geen zin; is dan ook niet steriel meer. Als het niet lukt even met 2 mensen doen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:06

de mijne heeft een stootje in haar oog gehad en daarmee haar hoornvlies beschadigd.
we moesten 2 weken 8x p/d haar oog behandelen
1x druppelen en 7x oogzalf
en daarna 2 weken 4x p/d

wij hebben het de eerste dagen een praam omgedaan ,want het lukte echt .en ik moest het alleen doen.
de zalf deden we op ons vinger en dan in haar oog.
het is gelukkig helemaal goedgekomen met haar oog maar een toestand is het wel geweest.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:02

vraag even aan je d.a. of hij het voordoet. er is een heel handig foefje voor, maar kan je niet goed uitleggen hoe je het precies doet.
succes!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:24

Als ik links langs het paard sta, dan pak ik met mijn linkerhand zijn halster, en mijn rechterarmleg ik over zijn neus naar boven toe zodat je met die hand meteen bij het oog kan. Met mn linker hand hou ik het oog ietsje open (is lastig ) Eigenlijk is het te moeilijk om uit te leggen, het is een tactiek