Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kinke schreef:Dit lijkt me sowieso iets voor een echte expert, bijvoorbeeld dierenkliniek Emmeloord (dr.van Muiswinkel) en indien het rijtechnisch opgelost moet worden zijn er vast wel een aantal goede instructeurs te vinden.
Plaats anders een berichtje bij "naturals" , ik weet nl. niet wie er bij jou in de buurt zitten. Blue_Star schreef:Als je paard nog steeds Egbars heeft zou ik aanraden ze eraf te halen.Door vele hoefsmeden worden deze afgeraden.
Mij lijkt het alleen maar dat ze kreupel is van het straalbeentje(HKO??)en niets meer en niets minder.
Is dat zo,dan raad ik je aan om eens te gaan snuffelen op www.paardenbegrijpen.nl en www.hoefkatrol.com
Sorry maar ik kan het niet laten:
Ik vind het erg stom dat je dit paard niet hebt laten keuren .
Kinke schreef:ik wist niet of je de "holistische" kant iets zou vindenPlaats anders een berichtje bij "naturals" , ik weet nl. niet wie er bij jou in de buurt zitten.
gillian schreef:Waarom heeft het paard singeldwang??
Misschien dat er iets in de rug niet helemaal goed zit.
Aangezien ze lange tijd heeft stilgestaan en nu echt aan het werk moet en de kreupelheid er nu uitkomt.
Je schrijft zelf ook dat ze aan een kant behoorlijk vast zit.
Ook omdat ze wat pismerrie-achtig reageert en breed gaat achter lijkt het op een rugprobleem.
Ik zou als dit mijn paard was een osteopaat laten komen.
Daarbij zou ik de eggbars er onderuit laten halen en kiezen voor bv een break-over of natural balance beslag.
Petto schreef:Holistische therapeut is Annette de Vogel en ze zit in Zeewolde.
Ik heb er erg goede resultaten mee gehad. Ik zeg altijd maarzo; ze kan geen wonderen verrichten maar kan wel veel!!
06-22428083
wilhelmina4 schreef:Blue_Star schreef:Als je paard nog steeds Egbars heeft zou ik aanraden ze eraf te halen.Door vele hoefsmeden worden deze afgeraden.
Mij lijkt het alleen maar dat ze kreupel is van het straalbeentje(HKO??)en niets meer en niets minder.
Is dat zo,dan raad ik je aan om eens te gaan snuffelen op www.paardenbegrijpen.nl en www.hoefkatrol.com
Sorry maar ik kan het niet laten:
Ik vind het erg stom dat je dit paard niet hebt laten keuren .
Tja.......als je wat langer in de paarden hebt gezeten, weet je dat er bij een 14 jarig paard altijd wel iets te vinden is. Het zegt me dus niet zo veel. Ze liep goed, zat links wel wat vast, maar dat is eigenlijk niets bijzonders.
Ze staat pas 3 dagen op eggbars, maar ik kan nu al stellen dat er sprake is van achteruitgang i.p.v. vooruitgang. Ik had haar liever op blote voeten laten lopen, maar die waren tijdens de paar dagen dat er op smid gewacht moest worden, gigantisch afgebrokkeld. Dus bleef er -in samenspraak met de DA- weinig anders over.
Wat wel dom is: ik had het op de volte op het asfalt moeten laten lopen. Maar goed, dat is achteraf. Ze is dus niet kreupel aan aan het straalbeentje: RO foto's wijzen daar niet op: klasse 1.
Mijn gevoel zegt ook dat het ergens anders vandaan komt: ze wil juist veel te graag op haar voorbenen lopen m.a.w. de achterhand ontlasten. Die voorbenen zijn nu dus -nogmaals m.i.- overbelast. Nogmaals : paarden genoeg onder het zadel gehad met hoefkatrol o.i.d.; 99% is te corrigeren door goed te rijden (mist er achter geen problemen zijn).
Dit is eigenlijk ook niet mijn discussie: ik hoop er nog steeds op dat iemand deze symptomen herkent. Ik heb de laatste paar dagen eens rond zitten snuffelen op deze site. Veel gelezen over paarden die van hot naar her werden gesleept voor RO foto's, zonder resultaat. Zelfs van een geval dat het aan een te klein zadel bleek te liggen.
Dan denk ik: hoeveel mensen gaan zo ver c.q. komen op dat idee? Vandaar dat ik eens een post zal zetten voor een holistische DA in Gelderland.
In ieder geval allemaal heel hartelijk bedankt voor de support tot nu toe. Mocht er bij iemand een licht gaan schijnen, dan hoor ik dat graag!