liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndezzW

liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:09

Hoi allemaal, mijn 3 jarige ligt vaak,
niet alleen in de box maar ook in het land of in de paddock,
soms ligt hij helemaal "dood" hij slaapt dan ook gewoon, maar is het niet raar dat een paard zo vaak ligt?

De eigenaar van de pensionstal zei dat het heel normaal is dat jonge paarden liggen. Is dat echt zo?

Groetjes Margit

shaneen

Re: liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:09

ja is absoluut normaal, zo een jong paard groeit en dit kost veel energie, hierdoor ligt ie veel, ook kan het zijn dat die een soort van "groeipijn'" heeft!

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:16

Zoals shaneen al zegt: ze groeien en het kost energie. JE kan het vergelijken met baby's, die slapen ook heel erg veel, doordat ze nog veel moeten groeien.
Ik weet alleen niet of het groeipijn is, zou je misschien kunnen vragen. Maak je er dus maar niet te druk over

quinoa

Re: liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:19

Ik heb zelf een tweejarige, en die slaapt ook soms onwijs diep in de weide, dus ik maak hier uit op dat dit normaal is.

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:13

absoluut, zo abnormaal zijn als het ze het niet zouden doen, je ziet het ook wel vaak bij paarden die heel veel getraind worden en het eigenlijk niet aankunnen die liggen ook veel om bij te tanken zeg maar!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:02

Idd, vooral de nog jonge en de al oude paarden vindt je vaak plat in de wei, stal of paddock. Gewoon lekker liggen
Mijn 3jarige merrie doet ook altijd na het uitmesten een 'middag-dutje' en in de vroege ochtend tref ik haar ook vaak liggen aan in de wei met vaak de andere paarden ook liggend.