Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Citaat:Ik zou geen foto's laten maken als ik jou was. Paarden van die leeftijd schijnen altijd in enige mate artrose te hebben dus... kans is heel groot dat ie dat dus heeft. Er zijn diverse middelen op de markt die speciaal ontworpen zijn voor paarden met artrose. Ik geef mijn hond en pony met artrose (hond is 13 en pony 25) glucosamine complex. Lopen ze een stuk soepeler door. Wat je ook zou kunnen proberen is een osteopaat langs laten komen. Die kijken goed naar het hele paard en kunnen eventuele ongemakken ook vaak oplossen. Succes! Enne die man van je......
Citaat:Het kan dus ook goed een peesblessure zijn
Lestria schreef:Citaat:Het kan dus ook goed een peesblessure zijn
Okay. Daar heb je een punt.
Al is het niet heel aannemelijk. Hij liep nl. als hij koud was kreupel en daarna liep hij er doorheen. Dat gedeelte is zeer aannemelijk artrose.
Die nieuwe blessure is aannemelijk wel een peesblessure door overbelasing na ontlasting van de oude blessure.
Maar nog steeds zou ik daar geen foto's van laten maken (heeft trouwens ook geen zin bij peesblessures) maar bijv. een Steffi zoals ik eerder al zij. Die kijkt nl. niet alleen naar de blessure maar pakt ook de oorzaak aan. Mijn inziens effectiever.
Nu ben ik mischien bevooroordeeld maar mijn ervaring met mijn oudere paard is dat dit soort alternatieve geneeswijzen mij meer hebben kunnen helpen dan de gemiddelde veearts.