Wie heeft er ervaring met een veterinair acupuncturist?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

condor1994

Wie heeft er ervaring met een veterinair acupuncturist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 19:08

Wie heeft er wel eens een acupuncturist bij zijn/haar paard gehad?
Hoe waren de ervaringen hiermee?

pilou

Re: Wie heeft er ervaring met een veterinair acupuncturist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:47

mijne is behandeld door Steffi van de Laarse (ook dierenarts).

Verder doet Gerry van Oosanen in Dwingelo dit ook, ze is supergoed met ''ruggen''

Als mijn paard gedaan is, kijkt ze een aantal dagen heel blij daarna zakt haar uitdrukking weer terug naar dus dat zie ik duidelijk aan haar

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:57

ik ben met mijn pony 2x bij greet de jonghe in haren geweest, die deed kraken en als aanvulling accupunctuur dit is ons erg goed bevallen maar het was wel erg duur

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 23:27

condor1994

Re: Wie heeft er ervaring met een veterinair acupuncturist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 08:31

Bedankt voor alle berichten zover, vooralsnog allemaal redelijk positief.

En voor de link overigens......ik had geen flauw idee dat hier al een topic over gestart was,

Meer ervaringen of namen goede acupuncturisten zijn altijd welkom!

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:04

Ik heb het ook gedaan bij Astra omdat ze erg pissig was en last had in de herfst van haar hormonen. Hij heeft ze behandeld in de onderrug en een homeopatische kuur meegegeven, en het betere zeker!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:31

Mijn paard belaste haar slechte been niet goed door (wilde de hiel niet echt op de grond zetten- was niet kreupel) Dit kwam waarschijnlijk door overbelasting na de hoefzweer die ze 3mnd geleden had aan haar "goede" voorbeen, mijn paard heeft ernstige arthrose.

Ooit was Steffi vd Laarse bij mij geweest- 2 jaar geleden, als een soort 2nd opinion (of ik nog goed bezig was: zij vond van wel) Nu had ik haar onlangs weer gecontacteerd en uiteindelijk kwam ze dinsdag langs. Bleek dat mijn paard haar nek "vastzat" aan de kant van haar slechtse been, wat pijn uitstraling veroorzaakte naar de voet (ze zei vergelijk het met nekpijn en uitstraling naar de armen) Ze heeft zachtjes haar nek gemanipuleerd (leek meer op massage en buigoefeningen !) en een paar accupunctuur naalden in de voet....je raadt het al....ze loopt weer goed !!!! Ik begrijp het niet...snap er niets van...maar ik heb ondertussen wel een boek gehaald over accupunctuur, dus wie weet komt dat nog