Kosten castratie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Kosten castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:14

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af hoeveel een castratie precies kost.
Ik ken iemand die had zn pony laten castreren, en die pony moest nog heel lang 'revalideren'. Hoelang duurt dit over het algemeen, hebben ze er nog veel last van of ligt dat aan het paard/pony?

herbey
Berichten: 524
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Hoeksewaard . Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:35

Ik betaalde rond de 200euro.
Het is per paard verschillend hoelang ie moet blijven.
Die van mij kreeg een ontsteking aan zijn zaadstreng maar, dat komt omdat hij al 8jaar is en dat ie al een keer heeft gedekt.
Maar hij had er ook niets aan over kunnen houden.
T,is per paard verschillend.

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:16

Wat ik weet is dat het in Zeddam 163 euro kost als je het in de kliniek laat doen. Als je voldoende aandringt dan is er iig 1 VA die het ook in de wei komt doen. De kosten daarvan weet ik nog niet, heb de rekening nog niet gehad.. Bij Silvolde kostte het geloof ik rond de 155 euro als je het in de wei liet doen.

Mijn pony is vorige week gecastreerd, hij is ongeveer een jaar oud. Het is liggend in de wei gebeurt. De dag erna draafde hij alweer door de wei en twee dagen latern galopeerde hij ook al weer. Het zakie is wel wat dik, de wond ziet er goed uit, niet rood ofzo. Hij moest wel in de wei blijven, mocht niet op stal, daar is de kans op besmetting nogal groot.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:18

Esther schreef:
Wat ik weet is dat het in Zeddam 163 euro kost als je het in de kliniek laat doen. Als je voldoende aandringt dan is er iig 1 VA die het ook in de wei komt doen. De kosten daarvan weet ik nog niet, heb de rekening nog niet gehad.. Bij Silvolde kostte het geloof ik rond de 155 euro als je het in de wei liet doen.

Mijn pony is vorige week gecastreerd, hij is ongeveer een jaar oud. Het is liggend in de wei gebeurt. De dag erna draafde hij alweer door de wei en twee dagen latern galopeerde hij ook al weer. Het zakie is wel wat dik, de wond ziet er goed uit, niet rood ofzo. Hij moest wel in de wei blijven, mocht niet op stal, daar is de kans op
besmetting
nogal groot.



op onstekingen neem ik aan? een castratie is niet besmettelijk

ontopic:

Mijn vorige paard is in het weiland gecastreerd en het koste 280 euro..
best veel dus..
hij heeft er ook nog vrij lang last van gehad..

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 16:44

Okee bedankt voor jullie reacties

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:44

Share schreef:
Hij moest wel in de wei blijven, mocht niet op stal, daar is de kans op
besmetting

nogal groot.

op onstekingen neem ik aan? een castratie is niet besmettelijk
[/quote]

Zou eigelijk best makkelijk zijn, scheelt weer in VA kosten....
Maar idd tegen besmetting met weet ik veel wat voor bacterien die een ontsteking zouden kunnen veroorzaken.

Ben net even bij Spetter geweest en het ziet er goed uit, de wond is bijna dicht en de zwellingen zijn ook weg. Verder is hij erg goed in orde, hij is dan nu geen wilde hengst meer, maar wel een wilde ruin. Hij heeft leuk met de hond gespeelt en heeft last van een identiteitscrisis, hij speelt ook met stokken....

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Kosten castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:21

Wat een prijzen zeg! Mijn paard is drie weken geleden in het weiland gecastreerd voor € 115,-. De va is even gebleven tot hij opstond ( kon hij mooi een bakkie doen bij de stalhouder ). De mannen lieten mij achter met een verdoofde tweejarige van bijna 1.70 met de boodschap dat ik op zijn kop moest gaan zitten tot ik het niet meer kon houden.
De dag zelf had hij nog aardig wat pijn, heeft heel veel gelegen. De week erop ging het elke dag een beetje beter en nu zijn de wonden bijna helemaal genezen. De eerste paar dagen heb ik het twee keer daags gekoeld tegen de zwelling, dat vond hij heerlijk! Mijn paard was nogal asociaal groot geschapen, zeker voor een tweejarige, waardoor het herstel wat langer heeft geduurd dan normaal ( maar ja wat is normaal?)

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:14

Esther schreef:
Wat ik weet is dat het in Zeddam 163 euro kost als je het in de kliniek laat doen. Als je voldoende aandringt dan is er iig 1 VA die het ook in de wei komt doen. De kosten daarvan weet ik nog niet, heb de rekening nog niet gehad.. Bij Silvolde kostte het geloof ik rond de 155 euro als je het in de wei liet doen.

Mijn pony is vorige week gecastreerd, hij is ongeveer een jaar oud. Het is liggend in de wei gebeurt. De dag erna draafde hij alweer door de wei en twee dagen latern galopeerde hij ook al weer. Het zakie is wel wat dik, de wond ziet er goed uit, niet rood ofzo. Hij moest wel in de wei blijven, mocht niet op stal, daar is de kans op besmetting nogal groot.


Waarom heb je er voor gekozen om hem met 1 jaar al te laten castreren? Mijn hengst is nu ook 1 jaar en ik twijfel nog of ik hem nu al zal laten castreren of over een half jaar. Hij begint al wel vervelend te worden en beide ballen zijn ingedaald. Vind 1 jaar alleen nog zo jong.

mieamore

Berichten: 425
Geregistreerd: 19-09-05
Woonplaats: vlissingen zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:46

die van mij is vorige week dinsdag gecastreerd kosten ongeveer 120.
wond is goed genezen, en was na een paar dagen niet meer opgezet.
is ook liggend op de wei gebeurd, en is op de wei gebleven zodat er minder kans is op infecties.

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:53

die van mij is vorig jaar gecastreerd en het heeft 150 euro gekost voor het castreren en ik was totaal iets van 190 euro kwijt hij heeft namelijk ook nog inentings gehad toen.
hij is trouwens in het land gecastreerd.hij heeft er niet veel last van gehad.toen de verdoving uit was gewerkt stond meneer mooi op en liep eerst wat moeilijk en ging lekker grazen.
ik heb er niks aan gedaan niet gekoelt ofzo,dat hoefde niet zei mijn veearts.de eerste dagen is het wat opgezwollen geweest,maar veder heeft hij er niet echt last van gehad.

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:19

clara schreef:
Waarom heb je er voor gekozen om hem met 1 jaar al te laten castreren? Mijn hengst is nu ook 1 jaar en ik twijfel nog of ik hem nu al zal laten castreren of over een half jaar. Hij begint al wel vervelend te worden en beide ballen zijn ingedaald. Vind 1 jaar alleen nog zo jong.

Omdat hij dan weer bij de 2 merries in de wei kan, we willen het totaal op 3 pony's houden.
En omdat ze op deze leeftijd niet teveel benul hebben dat ze hengst zijn. Als ze het wel goed door hebben dan kunnen ze gefrustreerd raken omdat ze niet weten waarheen met de hormonen. Daar kunnen ze hun hele leven last van blijven houden.
Verder schijnt het niet uit te maken in hun ontwikkeling, ze zullen sneller hun eindmaat halen omdat ze hun energie niet verdoen met gedrag veroorzaakt door de hormonen.
En als je een hengst op latere leeftijd wordt gecastreerd verdwijnen de zogenaamde hengstespieren ook weer met de hormonen. Voor de ontwikkeling van het paard maakt het dus niet uit. Spieren zul je er uiteindelijk toch op moeten trainen.

Zoals het nu is, hij heeft er weinig onder geleden ben ik blij dat ik het nu al heb laten doen. Als ze ouder worden is de kans op complicaties ook weer groter.

Hier in de buurt zijn steeds meer mensen die hengsten al op 1 jarige leeftijd laten castreren, mijn stalhouder, mijn vorige stalhoudster, hoorde dat er op de kliniek ook jaarlingen waren gebracht.

Ik had er ook wat moeite mee, snijden in een gezonde pony met wie weet wat voor complicaties die op kunnen treden. Toch gedaan en nu blij dat het gebeurt is. Arme kleine pony Ben trouwens blij dat ik het in de wei heb laten doen, hij heeft geen stress gehad van vervoeren en van een vreemde omgeving. Helemaal omdat de VA met een half uur al weer weg was en de echte operatie maar 10 minuten duurde.

EvaSuzanne

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:10

Esther schreef:
Ik had er ook wat moeite mee, snijden in een gezonde pony met wie weet wat voor complicaties die op kunnen treden. Toch gedaan en nu blij dat het gebeurt is. Arme kleine pony Ben trouwens blij dat ik het in de wei heb laten doen, hij heeft geen stress gehad van vervoeren en van een vreemde omgeving. Helemaal omdat de VA met een half uur al weer weg was en de echte operatie maar 10 minuten duurde.


Blegh daar heb ik ook nogal moeite mee. De mijne is eergisteren gedaan, vond het echt vreselijk. Hij draaft alweer en kliert alweer met zijn vriend, 't is wel dik maar zal wel goedkomen. Ik had eerst een afspraak met een dierenarts, daar zou het E150 zijn op het land, maar ik heb 4 weken gewacht, elke keer konden ze niet en de laatste keer dat ik ze sprak konden ze pas over 2 à 3 weken, dus heb een ander gebeld. Wel een stuk duurder: E270 op het land!!! Maar het is iig gebeurd!

wednesday

Berichten: 814
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herk-de-Stad (België)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:15

185 gwn op de wei en het is de eerste paar dagen wel wreed dik maar het paard ondervind er precies niet veel last van

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:01

Esther schreef:
clara schreef:
Waarom heb je er voor gekozen om hem met 1 jaar al te laten castreren? Mijn hengst is nu ook 1 jaar en ik twijfel nog of ik hem nu al zal laten castreren of over een half jaar. Hij begint al wel vervelend te worden en beide ballen zijn ingedaald. Vind 1 jaar alleen nog zo jong.

Omdat hij dan weer bij de 2 merries in de wei kan, we willen het totaal op 3 pony's houden.
En omdat ze op deze leeftijd niet teveel benul hebben dat ze hengst zijn. Als ze het wel goed door hebben dan kunnen ze gefrustreerd raken omdat ze niet weten waarheen met de hormonen. Daar kunnen ze hun hele leven last van blijven houden.
Verder schijnt het niet uit te maken in hun ontwikkeling, ze zullen sneller hun eindmaat halen omdat ze hun energie niet verdoen met gedrag veroorzaakt door de hormonen.
En als je een hengst op latere leeftijd wordt gecastreerd verdwijnen de zogenaamde hengstespieren ook weer met de hormonen. Voor de ontwikkeling van het paard maakt het dus niet uit. Spieren zul je er uiteindelijk toch op moeten trainen.

Zoals het nu is, hij heeft er weinig onder geleden ben ik blij dat ik het nu al heb laten doen. Als ze ouder worden is de kans op complicaties ook weer groter.

Hier in de buurt zijn steeds meer mensen die hengsten al op 1 jarige leeftijd laten castreren, mijn stalhouder, mijn vorige stalhoudster, hoorde dat er op de kliniek ook jaarlingen waren gebracht.

Ik had er ook wat moeite mee, snijden in een gezonde pony met wie weet wat voor complicaties die op kunnen treden. Toch gedaan en nu blij dat het gebeurt is. Arme kleine pony Ben trouwens blij dat ik het in de wei heb laten doen, hij heeft geen stress gehad van vervoeren en van een vreemde omgeving. Helemaal omdat de VA met een half uur al weer weg was en de echte operatie maar 10 minuten duurde.



Ik heb gisteren de veearts gebeld om te overleggen wat het beste was voor mijn hengst ( nu ook 1 jaar ) en hij wordt komende maandag gecastreerd.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:16

ligt aan de kliniek en de manier waarop het gebeurd, bij ons is een shetje 150 en een groot paard +/-350 incl medicijnen en wij doen ze aan huis en liggend dit moet omdat wij een gecertificeerde praktijk zijn, op klinieken doen ze het ook wel eens laproscopies dit wil ik je afraden, ivm tumoren en dergelijke, de revaliddatie verschilt heel erg per paard en de wijze van houden, zet je hem nad de operatie op het land gaat het vaak veel sneller en beter dan als je het paard op stal houd, dit door de beweging continu, dit scheelt zwelling en de omgeving is toch schoner dan de stal... succes met je beslissing

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 14:19

en de leeftijd van de hengts dat ligt aan jou, bij 1 jaar groeid hij mijnder fors uit en word hij een vrij rustig paard rond zijn 4de jaar of ouder blijft het vaak een patsertje maar wel met de gamkken dat ie bij merrie's kan, dit heeft mijn voorkeur, maar dat is persoonlijk ik vind het wel leuk als ze wat stout blijven, de beste leeftijd is toch tussen het tweede en derde jaar...

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:30

Ik heb laatst een 3 jarige laten castreren. Dit is staand gebeurd door een castreur. Kosten waren 70 Euro.
Hij heeft nergens last van gehad en heeft niet hoeven revalideren, 2 weken later zijn we begonnen met rijden.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:21

mijn hengt wordt over 2 weken gecastereerd in de kliniek en moet dan ook 3 dagen blijven gaat me ong 15 kosten als ze et staant doen en 250,- liggent d8 ze

blackbeauty4
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:29

ik wil mijn paard laten castreren, hij is nu 2,5 jaar.
kan iemand mij uitleggen hoe dat gaat en hoeveel het kost?

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:10

Als alle entingen in orde zijn is het geloof ik €95,00 plaatselijk verdoofd castereren.(bij onze dierenarts maar het verschilt hier wel in de regio)..
Dwz ze krijgen een roesje worden plaatselijk verdoofd en het zaakie gaat eronderuit :D
Natuurlijk kan het alleen als je pony/paard geen breuk heeft dan zal het operatief moeten gebeuren en daar zijn ook andere manieren voor,zoals via de lies.

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Re: Kosten castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:17

Ik heb vorig jaar mijn 2 jarige tinker laten castreren en dat was 220 euro. Inclusief ontstekingsremmer omdat hij, toen hij opstond, wat bloed ging plassen en dat vond de dierenarts een reden tot het geven van ontstekingsremmer. Was overigens in de wei maar wel helemaal plat.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Kosten castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:20

mijn beestje is in de kliniek gecastereerd.
Kosten 395 euro.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Kosten castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:54

Idd Vivana, ik heb 100 euro betaald en hier komt de dierenarts na 2/3 dagen nog een keer voor terug om ontstekingsremmer te spuiten.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Kosten castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:56

90 euro en dan is het vaak staand, en als ze dan plat moeten is het iets duurder, maar dat weet ik niet hoe duur dat is, in de kliniek is helemaal duur

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:50

Ik krijg een shetlander die hengst is maar toont totaal geen hengstengedrag zou ik hem dan laten castreren? xx