38 jarige die het koud heeft? Wat moet ik nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

38 jarige die het koud heeft? Wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:28

Mijn paarden staan tijdelijk in een lekkere graswei met een schuilstal. Nu staat er ook mijn 38 jarige.
Met dit weer probeer ik haar een waterdichte lichtgevoerde deken op te doen. Maar die deken is iedere dag af en kapot.

Ze is geschoren omdat ze niet verhaart. Dan ligt de deken dus kapot op de grond, de pony staat in de regen (geschoren) te eten en te rillen maar gaat niet in de schuilstal staan.
Ik de deken maar weer gemaakt en ga zo ff kijken, hoop dat hij nog heel is.
De enige andere oplossing is de paarden naar huis halen, maar ze kan niet alleen zijn dus moet de rest ook mee en dan staan ze in de modder met een schuilbinnenstal. Dus of ik daar veel mee opschiet?
Waarom gaat ze niet gewoon in die stal staan als ze het zo koud heeft, ik voer brokken bij en dat doe ik al een paar dagen in dat stalletje zodat ze er wel in durft....
Beetje hopeloos...

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:11

Misschien staat er een ander paard die haar wegjaagd?
Als de deken steeds af gaat zal ik haar toch binnenhalen. Binnenkort wordt het wel weer mooi weer hopelijk en dan kan ze weer naar buiten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:10

Ik zou er ook naar binnenhalen dan. Tis wel jammer, maar als nzo'n dier koudvat zit je straks alleen maar met meer ellende.
Het is nu echt rotweer, maar daar komt; we gaan tenslotte richting juni; vast snel weer verandering in

En weet je of het afvallen van die deken aan de sluitingen of pasvorm ligt?

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:12

De sluitingen gaan los en een weigenootje 1,5 jarige trekt er ook nog aan.
De 38 jarige doet haar benen uit de bilriemen de deken zkt scheeft, de kruissingels gaan los en dan raad je het al....

ellepel

Re: 38 jarige die het koud heeft? Wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:19

ik denk dat ze niet in de schuilstal mag van de anderen...

heb je eventueel de mogelijkheid om daar een stuk af te zetten zodat zij wel in die stal kan maar de anderen niet?

lijkt me dat t jonge spul beter tegen de kou kan als de oudere

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:23

De andere willen nie in de stal, een tinker die van slecht weer houdt, mij oldenburger is te groot, heeft het wle geprobeert aan zijn schoft te zien. en de stal is 4 bij 2 dus die welshjes kunnen makelijk samen erin, bovendien is het oudje de baas over de jonge welsh, ik denk dat ze niet te ver van die andere af wil zijn, ze kan ze wel zien als ze erin gaat staan. Anders zou ze makkelijk binnen kunnen gaan staan, hooi voeren in de schuilstal is geen optie, ze eet geen hooi meer op haar leeftijd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:39

eigenwijze dame dus!

moeilijk he..als die deken steeds afligt past ie volgens mij gewoon niet, dus dan andere proberen.
en anders toch een stukje afzetten zodat ze allemaal dichter bij de schuilstal blijven staan en zij er dus inkan?

ik heb geen idee joh wat je kunt doen

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:46

Ben net wezen kijken, we hebben de sluitingen alemaal vastbeplakt met ducktape en de bilriemen gekruist vastgemaakt zodat ze haar been er niet door kan doen. Ze ston rustig te eten en rilde niet meer. Het is nu ook droog, onder haar deken was ze lekker warm, haar oortjes ijn nog koud

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:53

die bilriemen.....
moet je juist altijd gekruisd doen he?
heb je namelijk ook minder kans op schuurplekken omdat ze elkaar dan van de huid afhouden
en klopt dat ze dan minder snel losgaan.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:17

Je zou ook nog een extra dekensingel om de deken heen kunnen doen (of 2) dan blijft de deken beter op z'n plaats. Ik zou trouwens volgend jaar je paard pas in juni scheren, de warmte die daarvoor komt is goed te doen (zeker als ze in de schaduw kunnen staan), veel paarden hebben dan hun wintervacht grotendeels nog.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:56

angela88 schreef:
Je zou ook nog een extra dekensingel om de deken heen kunnen doen (of 2) dan blijft de deken beter op z'n plaats. Ik zou trouwens volgend jaar je paard pas in juni scheren, de warmte die daarvoor komt is goed te doen (zeker als ze in de schaduw kunnen staan), veel paarden hebben dan hun wintervacht grotendeels nog.

Ik zat ook al te denken aan een elastische singel

Je hebt ook speciale dkens die niet stuk kunnen. Tenminste minder snel
Misschien ook een keertje het proberen waard?

jacqp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:19

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:24

Link doet het niet jacqp.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:30

ee nrambo opzich is leuk, maar een 38jarige heeft niet meer het eeuwige leven ,hoe hard dat ook klinkt, daar ga ik geen hele dure dekens meer voor kopen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:59

Dat snap ik wel hoor. En dan een elastische singel? Dat moet toch nog wel te doen zijn? Het valt in ieder geval te proberen.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:02

Heb ik inmiddels er om zitten

jacqp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:57

sorry, de link was theequestrianstore.com
snap je motivatie ook wel hoor.
succes ermee

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:39

bij mijn paardjes hielp het toen ik zaagsel erin gooide want dat is lekker warm aan hun voetjes en ik voer hun hooi altijd daarin