Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Nickeltje schreef:Hard wijst op bindweefsel vorming. Die teek heeft er waarschijnlijk lang genoeg gezeten om het weefsel te irriteren. Een uier is weefsel dat snel geirriteerd kan worden en je moet je voorstellen dat het uier geprobeerd heeft die teek ''buiten te houden'' door een laagje stevig weefsel om de beet heen te leggen. Dat bindweefsel is denk ik het harde wat je voelt. Als het zacht is of zachter wordt, duit dat op ontsteking, dus daar moet je gewoon goed op letten.
Zoals ik nu je verhaal lees zou ik me niet echt zorgen maken maar wel deze plek en je paard extra in de gaten houden...
draaakje schreef:mijn pony krijgt er enorme bulten van, een soort alergiche reactie op de teek.
ik smeer er meestal wat trekzalf op (weet ik ook zeker dat alles er uit is) dan komt het vocht uit de bult, en is deze zo verdwenen, mischien heb je hier wat aan.
(nooit te veel trekzalf gebruiken hea)
en gewassen met betadine. Er zitten nu nog wel twee bulten, zo groot als een knikker, maar geen pus meer, dus ik denk dat het wel weg trekt (hoop ik, het is net of hij twee tepels tussen z'n voorbenen heeft) Anouar15 schreef:Anouar had laatst ook twee teken. Ze hebben er heel kort ingezeten (ze hadden zich nog niet vol gezogen), maar hij had bulten zo groot als pingpongballen.
Ik heb ze eruit gehaald. De ene bult werd kleinder, maar de ander niet. Na een paar dagen trok ik het korstje van die dikke bult eraf en toen kwam er allemaal pus uit.
Ik heb toen al het pus eruit geknepenen gewassen met betadine. Er zitten nu nog wel twee bulten, zo groot als een knikker, maar geen pus meer, dus ik denk dat het wel weg trekt (hoop ik, het is net of hij twee tepels tussen z'n voorbenen heeft)
milou123 schreef:het zal wel niks ergs zijn..bij een hond is het ook een hard bultje dat blijft zitten..soms gaat het weg..soms niet..maar het is wel goed dat je het in de gate houd