Drukplekken peesbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte_F

Drukplekken peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 15:54

Bij mijn paard verschijnen opeens nu met het wissellen van zijn vacht drukplekken op zijn benen. Nou heb ik gelezen dat dat ook van een tijd geleden kan komen, hoe lang geleden?
Als dit te kort geleden is komt het toch door mij maar ik doe het klitteband nooit te strak en laat het klitteband mooi aansluiten. Hoe kan hij er dan toch drukplekken van krijgen? (k had ook iets gelezen over een gevoelige huid?!)

-Voor alle duidelijkheid, op de voorbenen, voor op de plek van het klitteband, en een beetje aan de zijkant.-

Nietje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:01

Dan kan het inderdaad zijn dat ie wat een gevoelige huid ervoor heeft.. kun je verder niks aan doen..

Juco

Re: Drukplekken peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:04

Mijn paard is er ook extreem gevoelig voor, daarom 3-in1 beschermers gekocht.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:05

bontjes ertussen? of 3-in-1 beschermers proberen ipv "harde" peesbeschermers?
is lastig issue, weinig aan te doen. meestal komt het door (veel) te strak aantrekken van elastieken, maar begrijp dat jij daar al erg mee uitkijkt.
sommige paarden zijn er gewoon gevoelig voor. net als schuurplekken van dekens bijv.
sterkte!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:06

Zolang de haartjes alleen wit zijn, en het niet warm / kapot is, is er volgensmij weinig aan de hand..
Om het toch voor de rest te voorkomen, zijn mss bontjes handig.. Of idd 3 in 1 beschermers..

Charlotte_F

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:09

dierfysio schreef:
bontjes ertussen? of 3-in-1 beschermers proberen ipv "harde" peesbeschermers?
is lastig issue, weinig aan te doen. meestal komt het door (veel) te strak aantrekken van elastieken, maar begrijp dat jij daar al erg mee uitkijkt.
sommige paarden zijn er gewoon gevoelig voor. net als schuurplekken van dekens bijv.
sterkte!

Ja, mijne heeft ook heel snel en veel drukplekken van zijn dekens.
Wat ik me dus afvroeg, helpt het als ik onderlappen onder mijn peesjes doe (n keer bij coby van baalen gezien) ?
Of juist absolut niet?

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:12

valt te proberen! elastiek dan wel losser doen dan zonder lap eronder
succes!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:15

Vaak komt het omdat je toch de peesbeschermers te strak doet. De haarvaatjes hebben dan geen doorbloeding.Let er wel op dat de benen iets opzwellen tijdens het rijden door de doorbloeding(zitten gee spieren onder de knie...)

Natuurlijk kan het zijn dat jouw paard gewoon super gevoelig is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:20

helaas heeft de mijne ze ook.

een stalgenootje zou haar [met de rest] binnen zetten en zou de beschermers afdoen.
helaas was ze dat vergeten en kwam daar de volgende morgen rond 9.30 uur achter.
ze heeft ze dus ruim 24 uur opgehad.
en vanwege het natte weer en haar schieffel zaten ze best strak omdat het maar voor even in de paddock was.
ze heeft aan beide benen hele dikke vochtophopingen gehad die na een paar dagen pas weg waren.
en nu heeft ze op haar zwarte onderbenen aan beide benen 2 witte vlekken.
en op haar schieffel 2 witte strepen naar beneden.
het valt erg goed op.

heel erg jammer,maar niks meer aan te doen.

ik hoop dat met de volgende vachtwisseling mischien toch weer donkere haren terugkomen[is wens der gedachten ]

gelukkig denken veel mensen dat hoort omdat ze een appaloosa is

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:25

nou, die witte haren blijven! ik denk dat je hoop op "herstel" ervan dus tevergeefs is.
wel ontzettend balen dat je stalgenootje ze vergeten was. kun je zien hoe iets onschuldigs als peeskappen je paard toch schade kan doen..

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:44

tijdje zonder rijden (zolang je in de bak rijd, kan dat echt geen kwaad hoor), en als je gaat springen of buitenrijden bandages met onderbandages of 3 in 1 beenbeschermers, en je kan eventueel de drukplek insmeren met een verzachtende en verzorgde zalf.
meer kan je er neit aan doen..