Snel Hoesten ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tongiejj

Snel Hoesten ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:25

Ik weet dat dit topic hier al staat ..
Maar mijn pony hoest ook.
Meestal tijdens het rijden (soms heel erg)
Hij heeft een tijdje gehad dat hij heel vaak moest hoesten,,
tijdens het rijden en ook op stal enzo ..
Sinds die tijd hoest hij best wel vaak tijdens het rijden (niet veel)
als hij buiten in de regen heeft gestaan ..

Ik vraag me af of dit ook het slijm is dat in de longen loskomt..

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:11

Het weidemaatje van mijn paard heeft dit ook, die is al wel wat op leeftijd. Begon zomaar uit het niks te hoesten, en het ging niet over. Werd juist erger en had heeft/had pijn aan zijn longen. Medicijnen gehaald, maar die hielpen niet.

Nu heeft hij een soort poeder vanaf vorige week maanden, en het gaat een stuk beter. Poeder is bij de DA gehaald.

nikki19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:17

de da bellen. mijn pony heeft t ook en moet volgende week terug naar kliniek np controle ze heeft nu pillen en stroop gekregen mag nooit meer op stro en hooi omdat ze dr nu meer vatbaar voor is en dat alles omdat we te lang gewacht hebben. dus k zeg neem aub het zekere voor t onzekere en bel de da. sorry voor t lange verhaal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:54

Paarden beginnen meestal bij inspanning te hoesten omdat dan het slijm als het ware 'loskomt' . Je kan sowieso iets aanvullends, ondersteunends voor de luchtwegen geven zoals bepaalde kruiden, maar je doet er wel verstandig aan de DA te contacten denk ik zo .

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:58

Ja, Da erbij halen.
Hoesten kan een teken zijn van slechte luchtwegen of er in ieder geval van last hebben.
Zo als jij verteld dat je paardje soms heel erg moet hoesten onder het rijden zou ik het risico niet nemen en naar de DA gaan