peesblessure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunnysannyto

peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:14

Mijn paard staat al een paar weken stil in verband met een peesblessure. Ik weet dat ons nog een lange weg te gaan is. Maar wat ik me afvraag, hoe lang duurt het voordat de zwelling van de pees wat afneemt? Van de DA heb ik een goedje gekregen wat ik er dagelijks op moet smeren, daarbij vertelde hij al dat als het goedje op is en de zwelling nog niet weg is, ik het nogmaals moet herhalen. Maar goed hoe lang houdt dit ongeveer aan? Daarnaast maken we natuurlijk braaf onze stapwandelingen en koelen we de pees telkens. Daar begint hij al wel een hekel aan te krijgen dus dat wordt nog wat de komende maanden.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:07

balen, joh!
hoe snel die zwelling afneemt wisselt sterk per "geval".
het zegt helaas niks over hoe de pees er vanbinnen aan toe is. meestal adviseert de d.a. om na een week of 6 opnieuw te scannen. dan weet je zeker hoe de genezing verloopt, en ofdat je je sstapschema al mag uitbreiden.
tot die tijd braaf stappen, liefst 3xpdag 10 min. (maar dat moet maar net haalbaar zijn) en koelen, 15 min. per keer.
heel veel sterkte (en geduld!) gewenst...

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:47

watvoor goedje smeer je erop? is er een peesscan gemaakt en een paar weken, hoe lang is dat? is de zwelling al die tijd niet dunner geworden?

sunnysannyto

Re: peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:50

Het is een soort van SRL gelei wat ik er op moet smeren. Hij is nu pas 2 weken aan het stappen hoor en ik weet dat het nog heel lang duurt maar nogmaals vroeg me gewoon af hoelang zo'n zwelling blijft zitten, kijk hem het liefst weg natuurlijk. 2 weken terug is hij gescand en half juli wordt hij sowieso weer gescand om de stand van zaken te bekijken. En in de tussentijd stappen we rustig door..........................en koelen elke keer zijn been uiteraard.

ponykopbalou

Re: peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:28

super balen!
ben zelf 5 maanden bezig geweest met stappen
en daarna nog ckr anderhalfjaar voordat ik weer op mijn oude niveau zat met dressuur. je moet heel veel geduld hebben maar je krijgt door zowiets wel een sterke band met je paard heb ik gemerkt! bij balou is er op zn been nog steeds een kleine verdikking ook (moet je goewd voelen)al is het helemaal genezen. ook als ze weer beter is wees altijd voorzichtig!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 07:47

Kijk even op onze site!! www.equi-info.nl
daar staat nog een presentatie in powerpoint over peesblessures. Het duurt even voor je hem hebt gedownload maar dan heb je ook wat