tweejarige zit nog strak in wintervacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara04

tweejarige zit nog strak in wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 14:29

zoals de titel al zegt,zit de 2-jarige kruising welsh van mijn dochter nog steeds in dr wintervacht,er laat zelfs geen haartje los:S
iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
ik geef haar al lijnzaadolie en kiezelderma door dr eten heen,maar helaas nog steeds nada,verder doet ze heel normaal,dus wij weten het niet meer.
iemand dit ook al aan de hand gehad en een oplossing?

groetjes Kiara

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:20

Geen ervaringen zelf.
Maar misschien kun je zo een hondeborstel een keer proberen of zo een ijzeren mes speciaal voor paarden

Als het nog lang op zich laat wachten eventueel de DA bellen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:54

Tis wel typisch.. de meeste paarden zijn nou op z'n minst wel aan het verharen.. Hoe lang geef je de lijnzaad al? En staat de Welsh ook buiten?

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:58

mijn 3 paardjes waar ik op rij zijn allemaal al uit het haar
geen idee hoe het komt!!

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:03

Misschien een extra wormkuurtje? De mijne had ook zijn wintervacht nog toen ik hem net had (mei 8 j geleden) en dat kwam door zware worminfectie.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:07

Ja idd.
Krijgt hij wel al zijn wormen kuren op tijd?

Kiara04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 16:19

ze heeft net twee keer achter elkaar (april en deze maand)haar wormkuur gehad,omdat ik daar ook al aan het denken was,lijnzaad geef ik nu anderhalve week,verder staat ze 24/7 buiten,dus ik weet niet waar ik het bij moet zoeken,ik bel morgen toch maar de veearts weer eens,hij weet er al van en zei dat ik eens moest proberen met lijnzaadolie.

Kiara04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:24

woensdag komt de veearts bloed trekken,dan zullen we hopelijk te weten komen wat het is

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:27

RicardoOpa schreef:
Geen ervaringen zelf.
Maar misschien kun je zo een hondeborstel een keer proberen of zo een ijzeren mes speciaal voor paarden

Als het nog lang op zich laat wachten eventueel de DA bellen

Dit klopt, ik heb er ook dit jaar last van gehad hier op bokt is er nog zo'n topic en heb ik dit in gezet:

animals schreef:
Het komt ook door de weeromstandigheden hoor.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang ze de deken op gehad hebben en nederland is zo onvoorspelbaar met het weer dat de hele natuur in de war is.
Waaronder ook de vacht van de paarden. Bij de ene gaat het makkelijker en heeft het prachtige zomervacht al (zoals onze paarden) maar de andere weer wat slechter uit hun vacht komen (waar ik dit jaar ook last van heb, maar heb zoveel mogelijk laten zitten en 2 keer in de week een borstel erover gedaan (grondig) en nu zit hij prachtig in zijn zomervacht, ondanks dat mijn paarden de deken op hebben gehad.

animals schreef:
Ik heb een goeie shampoo voor je,mijn pony heeft het 2 jaar geleden gehad en dat is een ramp.
Dit is te verkrijgen bij de DA, is ook niet zo duur je houdt ook nog over.
Het is maar 2 keer wassen je paardje heeft direct weer glimmend vacht maar ook de winterharen gaan makkelijker los.
Ik weet alleen niet meer hoe het heet. misschien kun je even informeren.Het is een shampoo wat niet kwaadaardig is voor hun huid.

En inderdaad een harde borstel helpt ook, ik hebn dan een harde borstel wat ook wel een koeienborstel word genoemt, en dit helpt heel goed.

MiSsY_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:50

mijn verzorgpony is ook nog in zijn wintervacht hoor, staat nou in de wei, hoop nu wel dat ie zijn haren snel kwijtraakt.
Anders heb je ook zo's borstelsteen, weet ff niet hoe het precies heet.
Dat is ook voor de winterharen mee weg te halen, en neemt gelijk eventuele horzeleitjes mee. Gebruik ik ook wel. Moet je alleen op de vacht gebruiken, niet op het bot (benen en hoofd)

amberS

Re: tweejarige zit nog strak in wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:54

mijn jaarling zit ook nog half in zijn wintervacht.. staat ook nog op de wei..
waar kan lijnzaad halen?

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:58

MiSsY_Me schreef:
mijn verzorgpony is ook nog in zijn wintervacht hoor, staat nou in de wei, hoop nu wel dat ie zijn haren snel kwijtraakt.
Anders heb je ook zo's borstelsteen, weet ff niet hoe het precies heet.
Dat is ook voor de winterharen mee weg te halen, en neemt gelijk eventuele horzeleitjes mee. Gebruik ik ook wel. Moet je alleen op de vacht gebruiken, niet op het bot (benen en hoofd)

Ik weet wat je bedoeld maar dat helpt niet altijd als jij een pony hebt die echt extreem vast zit in het vacht krijg je het ook niet zomaar via die manier.
Wat ik wel heb gedaan is 2 keer in de week grondig poetsen met een koeienborstel ook wel genoemt harde roskam voor paarden maar dan met handvat.
En als het dan nietwil gewoon de natuur zijn gang laten gaan.
Je hebt wel lijnzaad en alles maar dat helpt niet bij alle paarden waaronder toen bij mij.
Toen ik die shampoo van de DA kreeg perfect beest was binnen een maand haar vrij.