Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

RicardoOpa schreef:Geen ervaringen zelf.
Maar misschien kun je zo een hondeborstel een keer proberen of zo een ijzeren mes speciaal voor paarden
Als het nog lang op zich laat wachten eventueel de DA bellen
animals schreef:Het komt ook door de weeromstandigheden hoor.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang ze de deken op gehad hebben en nederland is zo onvoorspelbaar met het weer dat de hele natuur in de war is.
Waaronder ook de vacht van de paarden. Bij de ene gaat het makkelijker en heeft het prachtige zomervacht al (zoals onze paarden) maar de andere weer wat slechter uit hun vacht komen (waar ik dit jaar ook last van heb, maar heb zoveel mogelijk laten zitten en 2 keer in de week een borstel erover gedaan (grondig) en nu zit hij prachtig in zijn zomervacht, ondanks dat mijn paarden de deken op hebben gehad.
animals schreef:Ik heb een goeie shampoo voor je,mijn pony heeft het 2 jaar geleden gehad en dat is een ramp.
Dit is te verkrijgen bij de DA, is ook niet zo duur je houdt ook nog over.
Het is maar 2 keer wassen je paardje heeft direct weer glimmend vacht maar ook de winterharen gaan makkelijker los.
Ik weet alleen niet meer hoe het heet. misschien kun je even informeren.Het is een shampoo wat niet kwaadaardig is voor hun huid.
MiSsY_Me schreef:mijn verzorgpony is ook nog in zijn wintervacht hoor, staat nou in de wei, hoop nu wel dat ie zijn haren snel kwijtraakt.
Anders heb je ook zo's borstelsteen, weet ff niet hoe het precies heet.
Dat is ook voor de winterharen mee weg te halen, en neemt gelijk eventuele horzeleitjes mee. Gebruik ik ook wel. Moet je alleen op de vacht gebruiken, niet op het bot (benen en hoofd)