Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Littlee_one schreef:marchal wat had jou paard als ik zou mogen vragen?
Mijn paard staat met een peesblessure, een blessure aan de kapsels om de kogel om precies te zijn. In eerste instantie mocht ze gewoon op de wei blijven maar aangezien ik haar met de dag kreupeler uit de wei haalde moest ze op boxrust. In totaal heeft ze dus zeker 2,5 maand boxrust gehad, ze wordt nu in totaal al 5 maanden niet meer bereden. Inmiddels gaat het al een stuk beter met mijn paard. Ze is inmiddels niet meer kreupel/onregelmatig dus ik hoop dat we over een tijdje weer langzaam aan kunnen gaan beginnen! 
, maar zekerheid heb je pas als je je paard hebt laten scannen.biewie schreef:Marchal, ik heb ook problemen met de kogel, is het bij jou voor of achter? bij mij LA. En hoe is het gekomen?
Littlee_one schreef:Nee ik mag ook niet stappen van de dierensrta, volledige rust zei hij. Omdat ik het anders belast en het dan niet genoeg geneest.. Als ik dit zo hoor heb ik nog wel een tijdje te gaan... En je hebt gelijk het MOET gewoon 100% over zijn voordat we weer bezig gaan... ik ben benieuwd naar die druppels en naar dat mengsel waar je het over had... heb je er wat meer informatie over?
bedankt
Nouvel schreef:Een van de paarden die ik rijd heeft ook een peesblessure.
Zij mag in overleg met de veearts (moest ook eigenlijk boxrust) in een klein afgezet stukje wie, zodat ze toch het idee heeft dat ze met de andere paarden buiten loopt, en dus zo veel rustiger is dan alleen op stal...
Zij moet 2x per dag gekoeld worden en ingesmeerd met een speciale gel, en aan de hand gestapt.
Ik zou in jouw geval, als je paard echt helemaal niet los mag, het krachtvoer verminderen toch een paar keer per dag een handje en verder heel veel hooi voeren...
Sterkte ermee!