Ik heb een pony die heeft een stuk uit de hoef gebroken, het is vooraan in het midden, ongeveer 3cm breed en bijna 2 cm hoog wat kan ik hier aan doen, ze lijkt er geen last van te hebben, en de rest van de hoef lijkt vrij stevig, maandag komt de smid.
Inderdaad, ik zou er even niks mee doen en gewoon op de smid wachten. De kans is wel groot dat door de droogte van de laatste tijd (oké, nu regent het weer) de hoef zo hard is geworden dat er een stukje uitgeknapt is.
Ja de smid was geweest en zei als dat nog een keer was mocht ik dat gewoon een beetje bijvijlen, zodat er geen scherpe randjes aan zitten, waar allerlei troep tussen kan gaan zitten en dan gewoon bellen, was dus niet zo`n grote ramp. Na het kappen was het er alweer bijna uit.
Bij mijn pony is het ook gebeurt en eigenlijk is het na 5 dagen al zo goed als uit gegroeid. niks aan de hand dus. Maar als zo een stuk er uit groter zou zijn kan het inderdaad op gevuld worden, maar meestal kun je het gewoon laten gaan. (wel de scherpe randjes rond vijlen idd)