Paard hoest tijdens losrijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Paard hoest tijdens losrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:37

Hai

Sinds Bam zonder deken staat hoest hij een paar keer tijdens het losrijden Ik stap eerst goed los over de rug en als ik dan ga aandraven (na ongeveer een kwartiertje) begint hij 3 keer slijm op te hoesten en daarna is er niks meer aan de hand en hoor ik hem de hele training niet meer.

Nu is mijn vraag: Moet ik dit zo laten, de VA bellen voor een kuurtje of kan ik een middeltje bij de paardendrogist/mr.ed halen waar dit door over gaat?

Alvast bedankt

PDI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:38

ik weet er niet zoveel van af.. maar wil je ook niet bang maken, dus ik hou mijn mond

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:39

Ik denk dat je beter even kunt afwachten.
Als het over een week nog niet over is, of niet is verminderd bel dan de VA..

Nouvel

Re: Paard hoest tijdens losrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:37

Even afkijken, niet te zwaar laten werken, niet te veel druk op zetten en goed uit stappen...
Evt. even het hooi nat maken en niet opstrooien, vegen etc als 'ie op stal staat...

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:51

en dat hij pasa begint te hoesten bij het werk is omdat dat slijm in de longen dan loskomt. Die van mij heeft ook vaker bij het aandraven, even lange teugel en na paar hoestjes kunnen we gewoon verder rijden.

LisaW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:55

Oh, dit ken ik zeker ! Mijn (lease) pony heeft dit ook preceis hetzelfde ! Maar hij is wel al 28, maar idd altijd bij het aandraven hoest hij een paar keer en een paar keer briest hij,
maar dan laat ik hem gewoon even met een lange teugel lopen en als ik het dan weer probeer dan gaat het goed..
Dus gewoon even met lange teugel laat lopen in het begin denk ik .. !
succes !

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:31

Even aankijken zou ik zeggen
Als het erger wordt en niet na een week ophoudt zou ik toch even de Da bellen!
Eventueel kun je Easy Breating proberen.
Te koop bij de paardendrogist

wildwestwill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:17

hier heb ik bijna een jaar geleden al een topic over gemaakt, mijn dude doet het heel zn leven al en er niets aan te doen . en de reacties van toen waren er heel veel, dus als je paard een paar keer hoest tijdens het inrijden , een keer of 3 en daarna niet meer is het waarschijnlijk een spiertje dat kriebelt van de inspanning net als bij heel veel paarden,maar als je het niet vertrouwd kan je natuurlijk er een va naar laten kijken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:10

Hee Eer
Sluit me aan bij Wildwestwill, maar je kan sowieso ter ondersteuning naar een slijmoplossend middel/kruid bij de paardendrogist [moet je gewoon even op de site kijken] .