atrose, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyS

atrose, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 16:04

Sinds een paar weken kan mijn oude paardje 's ochtends bijna niet meer opstaan en ook als ze gerold heeft moet ze echt al dr krachten bundelen om overeind te komen.

Ze heeft waarschijnlijk atrose in dr achterbenen en van de DA moeten we haar achterbenen 'winterklaar' maken, dus veel overgangen rijden etc.

Heeft iemand hier ervaring mee? want ik weet nu niet zo goed waar ik goed aandoe bij haar...

patrice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:17

Mijn paard heeft het ook, in lichte mate gelukkig, maar dan aan zijn voorbeen.
Hij was op een dag accuut kreupel doordat hij aan het klooien was op het land en ineens af moest remmen, ik heb hem ook meteen naar een kliniek gebracht om foto`s te laten maken want dacht eerst dat er iets gescheurd was, maar bleek dus een lichte vorm van Artrose te zijn.
Je zou er foto`s van kunnen laten maken, dan weet je zeker of het Artrose is en in hoeverre het is.
Na een revalidatie van 4 weken loopt hij weer soepel en super goed, en voer hem al zo`n 3 maanden Joint Saver Pro bij.
Maar blijf evengoed rustiger met hem aan doen en heel lang instappen.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:48

Rico heeft ook atrose, lichte vorm maar het is er wel.
Opa is 23 en dsaarnaast dus ook nog wel stijfjes.
Aan de ernstigheid van de artrose bepaalt de mogelijkheden wat je nogmet je paard kan doen
Zo te horen mag je nog wel rijden en is veel overgangen rijden wel belangerijk.
En natuurlijk genoeg instappen en uitstappen

Daarnaast krijgt Rico ook Arthri Aid
Een product met glucosamine, en wordt vaak aangeraden door de DA Wel prijzig!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:06

Een kennis van mij heeft ook een KWPN met artrose, die liep op z'n 9de Z en kon dat wel vergeten, aangezien hij een ergere mate van artrose heeft. Hij is onderhand al 19 en staat gewoonweg wat te genieten in de wei. Hij krijgt Gelatinaat van Primeval gevoerd en wordt enkel nog wel eens licht gelongeerd. Meer niet. Dus het ligt dus maar net aan de mate waarin je paard het heeft.

joriwester

Re: atrose, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:45

aan arthrose zelf kun je niet veel doen. Je paard gedoseerd in beweging houden zodat de gewrichten niet te stijf worden en mobiliserende oefeningen met haar doen. Verder zijn er bepaalde supplementen die een gunstige invloed op de gewrichten hebben, bijv. glucosalmine.

Succes