Dikke pees... wat te doen? TIPS GEVRAAGD!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca6

Dikke pees... wat te doen? TIPS GEVRAAGD!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 13:12

Mijn 26 jaar oude gepensioneerde merrie heeft een dikke pees aan haar voorbeen. Ze heeft er één avond kreupel gelopen en nu loopt ze goed. Het is alleen heel warm. Ik heb al een paar keer per dag er ijs omhene gedaan (vast met een bandage) maar het wordt niet dunner.
Op zich kan ik het aankijken maar ze heeft zware artrose en kan dus eigenlijk niet op 3 benen staan. Blessures kunne haar fataal worden.
Ik weet niet of het een verrekking, kneuzing of ontsteking is. Heeft iemand tips?? Ik heb de dierenarts gesproken en die zegt koelen en bandageren. Maar misschien zijn er nog dingen die ik kan doen???

Patsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:18

Het hoeft niet per se de pees te zijn die dik is, de mijne had ook een hele dikke plek op haar voorbeen, na foto's en echo bleek het niet de pees te zijn maar een zwelling in de andere weke delen. Gewoon een bult dus, ontstaan doordat ze zich aangetrapt had, na 2 weken werd het been pas dunner. Overigens was de pees ook heel oppervlakkig beschadigd maar dus niet dik. De jouwe is 26 dus je zal er niet veel meer mee doen. Ik adviseer koelen en stappen en ik zou haar gewoon lekker op het land laten lopen. Rust roest voor artrose paarden. De hele dag bandageren vind ik geen optie, dan wordt het been weer veel te warm. Succes