Mijn ruintje krijgt van die nare wondjes van zijn luchtzuigband, links en rechts net onder de kaak. Nu is het dus de bedoeling dat de wondjes snel genezen, niet zacht gehouden worden maar er snel een korstje opkomt. Nu vraag ik me af wat adviseren jullie mij, vanavond komt toevallig de DA bij een vriendin dus zal ik het daar ook even aan vragen.
Dingen van gooi die band af hebben geen zin, hij is sinds een maandje van mij, heb hem gekocht met band om en over een maandje verhuis ik, staat hij aan huis en ga ik dan is minderen met de band. Nu staat hij overdag al zonder in de wei.
Iemand een tip om de wondjes sneller te laten helen, zo akelig?
wij spuiten op bijna alle wondjes tea tree spray (te verkrijgen bij de tuinen). En is meestal de dag erna al een heel stuk beter met de wond. de wond gaat ook snel dicht hiermee en het ontsmet erg goed.
uitwendige wonden van een luchtzuigerband, betekent dat je een groot risico hebt dat er ook inwendige wonden zijn.
Mijn paard heeft een vergroeiing aan de stembanden van vroeger gebruik van een luchtzuigband. Toen mensen daar achter kwamen was het al te laat.
Daarom bij deze wel de waarschuwing.
je zegt dat adviezen om de band af te doen geen zin hebben. Toch is dat de enige echte optie. Zolang die band op die plekken zit, gaan die wonden er niet beter uitzien. Verzachten heeft ook niet veel zin, zolang je de oorzaak in stand houdt.
Goed plan Probeer anders luchtzuigen op andere manieren te voorkomen Ik net gelezen bij iemand die ook een paard heeft die lucht zuigt. Zij legt overal in de stal snoepjes om haar bezig te houden Ook kan je de staldeur in smeren met speciaal vies spul zodat paarden er vanaf blijven. Werkt overigens niet bij alle paarden. Er zijn ook nog andere manieren, moet je maar een beetje bladeren op bokt