Wie is bekend met osteopathie bij paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Wie is bekend met osteopathie bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 06:36

Aangezien onze pony al een langere tijd niet lekker in haar vel zit, iedere keer kreupel, gespannen met rijden, tegen de hand, slecht door de rui heen komen, rust niet hielp, en de da al een keer geweest is, en niet verder dan rust kwam, hebben we nu voor osteopathie gekozen.
A.s woensdag wordt ze behandeld. Degene die haar behandeld is gisteren wezen kijken, en toen ze op een paar plekken op haar lichaam aan het drukken was, viel ze zowat op de grond.
Ik heb hier zelf een heel goed gevoel bij. De komende 3 weken mag ze niet gereden worden, alleen maar aan de hand stappen, en daarna mag ze rustig en opbouwend gereden worden, dit gaat ook een paar weken duren.
Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben met osteopathie bij paarden.

Bruintje_87

Re: Wie is bekend met osteopathie bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:07

Hier (in Limburg) is vaker de ostheopaat Jannick (naam kan verkeerd geschreven zijn) hij is heel erg bekend, en komt zelfs een paar keer per jaar overal in Amerika om lessen te geven en paarden te behandelen.
Hij is nu bij ons dit weekend weer op de manege, om verschillende dierenartsen van hier 'les' te geven.
Je hoort echt erg goede verhalen en paarden die alleen hij er weer bovenop heeft gekregen.

Hij heeft mijn paard zo een drie weken geleden nagekeken en dit weekend komt hij terug.
Ze had allemaal onstekingen enz en hij kon haar dus niet behandelen, als het goed is word ze dit weekend behandeld.
Ik heb er zelf dus nog geen ervaring mee, en ben erg benieuwd.
Maar ik hoor alleen maar goede verhalen

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:38

heleenxx hier op bokt.nl is ostheopaat (en ik geloof ook dierenfysio). pm haar eens; ze geeft ook vaak namen van collega's door als het voor haar zelf te ver weg is.
altijd gedegen antwoorden hier op bokt, lijkt me een bekwaam iemand.
succes!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:11

erg goed ervaringen mee alleen vind ik het altijd opvallend dat de een beweging voorschrijft en de ander rust. Ik heb het meest resultaat behaald om er direct weer mee aan de gang te gaan en na twee rustige trainingen de draad weer op te pakken.
maar dat hangt natuurlijk ook van de kwaal af.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:19

Heleenxx behandelt mijn paard regelmatig. Ik ben heel erg tevreden over haar.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 09:29

Bij mij komt Netanja, die woont bij ons in de buurt, en is afgestudeerd dierenfysio, en osteopathe, dus ik ben niet op zoek naar iemand, maar naar ervaringen... en ze moet na de behandeling wel beweging hebben, maar niet berijden.
Het zit bij Nous in de nieren en bijnieren, en ook haar hormoonhuishouding zit niet helemaal lekker. Netanja heeft gisteren even naar haar gekeken, en ze was al op dat moment een heel andere pony, totaal ontspannen
Ik hou jullie op de hoogte, ben ook erg benieuwd

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:08

bij mijn paard komt frans van der mijden, hij is net weer geweest voor de jaarlijkse onderhouds beurt.

toen mijn paard 5jr was liep hij zo slecht dat de DA hem had opgegeven en ik eigenlijk ook( de afspraak met het slachthuis was al gemaakt) een kennis van me volgde toen de opleiding voor osteopaat en vroeg of zei het eens mocht probeeren.
omdat ik mijn paard alle kansen gunde heb ik ja gezegt en ik heb er nooit spijt van gehad.
volgens de DA zat het probleem toen in zijn linker achterbeen ook al was er op foto`s niets te zien, de osteopaat vond een blokkade in zijn rechter schouder en in zijn rug.
na 3 behandelingen was het probleem opgelost en liep mijn paard beter dan ooit.
sins dien laat ik mijn paard elk jaar nakijken en ik kan het iedereen aanraden om dat ook te doen.

jojopaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:38

Ik heb ook Netanja gehad. Ze is heel rustig en weet wel goed wat er met je paars is.... Ze heeft mij erg geholpen. Mijn paard wilde niet nageefelijk lopen en ik had het idee dat ze hoofdpijn had. Ze is hier nu helemaal vanaf en ik heb een veel gelukkiger paard

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 08:33

Nou, gisteren is Netanja geweest, en wat is ze lang met Nous bezig geweest. Haar hele achterhand was verzuurd, en ook haar wervels zaten niet echt goed op zijn plek.
Daarnaast zit er ook achter het hoofd een blokkade, maar die pakken we de volgende keer aan. Ze is een dik uur bezig geweest. Toen ze net begon, en ze op de plaats van de nieren en bijnieren drukte, zakte Nous bijna door de grond heen. Na een uur behandelen, drukken en masseren was dat zo goed als verdwenen.
En nu moet Nous zelf eraan gaan werken, maar we hebben er een erg goed gevoel over.
Wil je meer over haar, en haar werkwijze weten: haar adres is
www.osteonet.nl

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:36

Bij ons komt Martine Burgers in augustus voor het eerst voor drie paarden, ik ben heel benieuwd.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:43

bij ons komt peter van den einde (uit belgie) voor de wervels
omdat mijn paardje onregelmatig liep

behalve een osteopaat hebben we nu ook iemand die de spieren bijzonder los krijgt www.happy-atlethe.nl (persoonlijk vind ik het resultaat veel effectiever dan een fysio) en daarbij is het ook niet duur

ook kan een paard niet lekker in zijn vel zitten doordat ze bv een ontsteking hebben in een orgaan daarvoor ga ik dan weer naar iemand die je paard doormeet (jeanette) www.horsebodybalance.com
(mijn paard had een ontsteking in de baarmoeder wat bij haar ook onregelmatigheid veroorzaakt (ook al was dat in lichte mate)

dus mocht je paard na de osteopaat nog niet helemaal lekker in z'n vel zitten zou je dat misschien nog kunnen proberen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:21

Voor mijn verzorgpaard komt ook een osteopathe, zal der naam eens vavragen.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:47

taffy schreef:
bij ons komt peter van den einde (uit belgie) voor de wervels
omdat mijn paardje onregelmatig liep

behalve een osteopaat hebben we nu ook iemand die de spieren bijzonder los krijgt www.happy-atlethe.nl (persoonlijk vind ik het resultaat veel effectiever dan een fysio) en daarbij is het ook niet duur

ook kan een paard niet lekker in zijn vel zitten doordat ze bv een ontsteking hebben in een orgaan daarvoor ga ik dan weer naar iemand die je paard doormeet (jeanette) www.horsebodybalance.com
(mijn paard had een ontsteking in de baarmoeder wat bij haar ook onregelmatigheid veroorzaakt (ook al was dat in lichte mate)

dus mocht je paard na de osteopaat nog niet helemaal lekker in z'n vel zitten zou je dat misschien nog kunnen proberen

De link staat er verkeerd maar het moet http://www.happy-athlete.nl zijn.......

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:04

foutje!!

wennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:36

Ik ben van plan om mijn paard na het wedstrijdsezoen ook door een osteopaat te laten behandelen. Dit omdat ze dit jaar voor het eerst wedstrijden loopt.
Ik lees in het topic dat de behandelingstijd verschilt, maar meestal rond een uur ligt en dat er een revalidatiepriode bij kan zitten.
Hoe vaak komt de osteopaat bij jullie? Is een behandeling genoeg of heb je meerdere nodig?
Hoe duur is een behandeling ongeveer?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:45

Ik heb ook goede ervaringen met een osteopaat.Ik heb Nico speksnijder en ben erg blij met hem.Mijn merrie mankeerde ook van alles (o.a de hormoon huishouding) ik laat hem dan ook regelmatig langskomen.Na de behandeling mag ik 5 dagen niet werken met haar,dus niet rijden en niet longeren.Ik gooi haar dan lekker los of ga wandelen.Na die 5 dagen mag ik het rustig aan weer gaan oppakken,dus niet meteen volop aan het werk.Bij mij is hij ruim een uur bezig en het kost 60 euro.Hoe vaak hij komt hangt van het probleem af.Meestal moet ik na 3 weken even bellen om te zeggen hoe het is gegaan.Nico raadde mij aan om 3 á 4 keer per jaar een check-up te laten doen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:40

wie weet een goeie in Drenthe?

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:57

@Beantsje: mijn paard is met hele goede resultaten behandeld door Jan Schortinghuis, als je meer wilt weten kun je mij ff pb' en.

Sione

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:25

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:13

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:48

ben op zoek naar osteopaat omgeving belgische grens eindhoven.. of begin limburg , iemand tips ?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:59

wennie schreef:
Ik ben van plan om mijn paard na het wedstrijdsezoen ook door een osteopaat te laten behandelen. Dit omdat ze dit jaar voor het eerst wedstrijden loopt.
Ik lees in het topic dat de behandelingstijd verschilt, maar meestal rond een uur ligt en dat er een revalidatiepriode bij kan zitten.
Hoe vaak komt de osteopaat bij jullie? Is een behandeling genoeg of heb je meerdere nodig?
Hoe duur is een behandeling ongeveer?

Rond de 60 a 70 euro

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:59

@ mickeytje. heb je toevallig ook het adres van die jannick.
of evt een internetsite?
alvast bedankt.
gr elke

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:10

paxine schreef:
Ik heb ook goede ervaringen met een osteopaat.Ik heb Nico speksnijder en ben erg blij met hem.Mijn merrie mankeerde ook van alles (o.a de hormoon huishouding) ik laat hem dan ook regelmatig langskomen.Na de behandeling mag ik 5 dagen niet werken met haar,dus niet rijden en niet longeren.Ik gooi haar dan lekker los of ga wandelen.Na die 5 dagen mag ik het rustig aan weer gaan oppakken,dus niet meteen volop aan het werk.Bij mij is hij ruim een uur bezig en het kost 60 euro.Hoe vaak hij komt hangt van het probleem af.Meestal moet ik na 3 weken even bellen om te zeggen hoe het is gegaan.Nico raadde mij aan om 3 á 4 keer per jaar een check-up te laten doen.

Nico komt ook voor mijn paardje... fijne vent

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:15

heeft iemand toevallig een ostheopaat die daarbij een medische achtergrond heeft zoals dierenarts? Ik wil er ook één, maar ik vind het zo eng om zo maar iemand te nemen. Bij mij heeft osteopathie een hele goede uitwerking.