Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
taffy schreef:bij ons komt peter van den einde (uit belgie) voor de wervels
omdat mijn paardje onregelmatig liep
behalve een osteopaat hebben we nu ook iemand die de spieren bijzonder los krijgt www.happy-atlethe.nl (persoonlijk vind ik het resultaat veel effectiever dan een fysio) en daarbij is het ook niet duur
ook kan een paard niet lekker in zijn vel zitten doordat ze bv een ontsteking hebben in een orgaan daarvoor ga ik dan weer naar iemand die je paard doormeet (jeanette) www.horsebodybalance.com
(mijn paard had een ontsteking in de baarmoeder wat bij haar ook onregelmatigheid veroorzaakt (ook al was dat in lichte mate)
dus mocht je paard na de osteopaat nog niet helemaal lekker in z'n vel zitten zou je dat misschien nog kunnen proberen
wennie schreef:Ik ben van plan om mijn paard na het wedstrijdsezoen ook door een osteopaat te laten behandelen. Dit omdat ze dit jaar voor het eerst wedstrijden loopt.
Ik lees in het topic dat de behandelingstijd verschilt, maar meestal rond een uur ligt en dat er een revalidatiepriode bij kan zitten.
Hoe vaak komt de osteopaat bij jullie? Is een behandeling genoeg of heb je meerdere nodig?
Hoe duur is een behandeling ongeveer?

paxine schreef:Ik heb ook goede ervaringen met een osteopaat.Ik heb Nico speksnijder en ben erg blij met hem.Mijn merrie mankeerde ook van alles (o.a de hormoon huishouding) ik laat hem dan ook regelmatig langskomen.Na de behandeling mag ik 5 dagen niet werken met haar,dus niet rijden en niet longeren.Ik gooi haar dan lekker los of ga wandelen.Na die 5 dagen mag ik het rustig aan weer gaan oppakken,dus niet meteen volop aan het werk.Bij mij is hij ruim een uur bezig en het kost 60 euro.Hoe vaak hij komt hangt van het probleem af.Meestal moet ik na 3 weken even bellen om te zeggen hoe het is gegaan.Nico raadde mij aan om 3 á 4 keer per jaar een check-up te laten doen.