hoe zit dat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim1

hoe zit dat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:48

Hoi,

Moet je paard in een klinic persee geruind worden of kan dat ook gewoon in de opfok???

En staanr of ligend beter??

gr kim

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:12

volgens mij kan dat ook thuis toch?

Nietje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:07

Meeste dierenarsten doen het ook wel thuis en op t land.. meestal word het wel aangeraden om ze in het land te doen na castratie i.v.m. hygiene en beweging..

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:53

klopt wat hierboven staat, gecertificeerde da's moeten het tegenwoordig liggend doen..

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:13

Een castreur kan het staand of liggend op de plek waar het paard gestald is. Vaak is een grote schone weide wel het advies voor tijdens en na de castratie.
Wel wordt er dacht ik geadviseerd als de hengst 4jaar of ouder is, dit in de kliniek te doen door een DA.

DragonLance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:30

ik denk dat het gewoon op de opfok zou kunnen gedaan worden. als je maar een schone ruime plek heb waar de dierenarts kan werken. het kan zijn dat sommige dierenartsen het anders willen maar vaak is het ook veel meer gedoe om dat paard helemaal naar de kliniek te brengen. in feite moet het gewoon bij de opfok kunnen als de dierenarts netjes z´n spulletjes mee neemt...

ik denk dat ze het vaker liggend doen omdat ze dan er beter bij kunnen en het beter kunnen zien.

neem wel een goeie dierenarts, want ik heb het wel eens mee gemaakt dan een pony afgemaakt moest worden omdat hij verkeerd gecastreerd was. hopelijk gebeurt dit niet te vaak.....

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 14:06

Mijn jaarling is afgelopen maandag aan huis gecastreerd, staand. Ik zou gewoon even met je dierenarts overleggen.