Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Chivance schreef:Pre en probiotica zijn bacteriën die zorgen voor een goede darmwerking. Bijv. Synbiozyme van de paardendrogist.
Ik ben geen dierenarts en wil ook niet doen of ik alles weet van de gezondheid van paarden. Dus veel verder helpen kan ik je niet.
Als wij zoiets aan de hand hebben en de oorzaak niet kennen, doen we het volgende:
- is het ontwormingsschema goed?
- zit in de ontwormspuit alles (bijv. ook tegen lintworm)
- indien dat allemaal in orde is, zou ik nog een mestonderzoek laten doen en dan weer verder kijken.
Ik weet dat dit niet eenvoudig is om te ontdekken aan wat het precies ligt en soms wordt je gek van de speculaties hierover, ik wens je veel succes in je zoektocht.
muiszje schreef:zou eens een andere wormenkuur geven.
Alle paarden reageren anders op wormen, in dit geval is jouw merrie misschien wat gevoeliger. (ik zeg niet dat ze wormen heeft!)
Mijn 30 jaar oude pony heeft ook regelmatig last van kolieken, ook meestal gas. Ik geef haar elke dag zemelen om haar darmen wat extra actieviteit te geven en elke dag pure lijnzaad (gekookt uiteraard) Ik moet zeggen dat sinds ik zemelen voer (ben nog niet zolang geleden begonnen met lijnzaad) en olie dat ze toen nog wel eens koliek heeft gehad maar heel lichtjes, en niet zo zwaar als daarvoor (kliniek nodig).
krijgt je merrie hooi of kuil?