vliegen in wond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

vliegen in wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:56

Hoi

Mijn 2 paarden die samen in de wei staan hebben zich vanmorgen behoorlijk getrapt ( geen idee waarom, staan al bijna 2 maanden samen, niks aan hand). Lynn heeft stukken vel weg en striemen op haar kont en Nikita heeft paar strepen op kont van trappen en stukje uit been. Gewoon een gat erin, niet heel groot. maar zo als topje van duim ongeveer, maar ook niet alleen schaafwond zoals Lynn heeft. heb schoongemaakt en wondzalf opgedaan maar nu kruipen er steeds vliegjes in. heb al met doekje anti vlieg ernaast gestreken, en wond flink met creme ingestreken ( spray kan ze niet tegen, heb hetzelfde in zalf vorm, stukken makkelijker)
Wie heeft tips om vliegen op afstand te houden zodat het kan genezen. Nu slaat ze er steed smet haar staart tegenaan en komt er steeds meer vuil in en word steeds opengemaakt door die haren
Groetjes

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:25

Ik zou zelf even de DA bellen voor advies. In je andere topic (dubbelpost) werd groene leem geopperd. Maar ik denk dat die vliegen nu al eieren gelegd hebben. Als je de wond dan dichtmaakt, dan lijkt mij dat die maden zich naar binnen eten (krijg rillingen).

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:54

vorig jaar had mijn veulen een schaafwond op haar been. Ik heb dat 2x per dag eerst met waterstof peroxide uitgewassen (vuil bruist er dan uit) daarna wat betadine, en als dat droog was deed ik daar vloeibare pleisterspray op, dat vormt een beschermlaagje waar de vliegen niet doorheen konden.

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 18:10

ik heb vanmorgen gekeken en regende gelukkig... geen vliegen dus.
Heb weer schoongemaakt en betadine ingedaan, morgen ga ik weer alles schoonmaken en hoop ik dat er al een korstje op begint te komen, is dan niet meer zo aantrekkelijk voor vliegen. ik heb morgen vrij dus als ik zie dat er weer vliegen initten bel ik da eens wat hij ervan zegt. Uitspelen met waterstof.. brand dat niet? Zit echt aan binnenkant achterbeen, net zo`n *** plek om schoon te krijgen. En die pleisterspray, waar haal je dat? is dat die voor mensen?? die liquid nog wat?

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:39

Ik heb altijd een literfles waterstof peroxide op stal en regelmatig gebruik ik het zelf (of voor mijn moeder bv die pasgeleden aangevallen is door een rotweiler) en heel vaak voor de paarden. Het is een 3% oplossing die je zo kunt halen bij een apotheek. Werkt ook goed bij rotstraal en nee, dat doet geen pijn.

die spray-pleister kun je ook bij een apotheek halen, het vormt een dun laagje over de wond zodat er geen vuil bij kan komen. Het is idd voor mensen !

sam98

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:43

misschien kun je iook een deken om doen ofzo iest..

sam98

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:43

dan kunnen de vliegjes er ook niet bij