Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
henny_w schreef:Hoi even een tip.
Een ruin van mij heeft ook iets dergelijks gehad en was al compleet afgekeurd. De hele luchtpijp was 1 ontstoken toestand en vol slijm.
Kwam door verslagen droes.
Uiteindelijk was er een dierenarts van de kliniek AA en Hunze in Drenthe die het aandurfde om een paar weken prednison te geven.
Na 2 weken al waren de longen helemaal schoon. Ik heb zelf met beide bronchoscopieen mee mogen kijken.
Het paard is helemaal genezen en heeft nog weer volop gewerkt.
Als je meer wilt weten pb. me maar.
amarjet schreef:
Heey,
Ik vroeg me af heeft dat paard toen ook veel gehoest en hoelang had hij die onsteking voor je er achter kwam dat dat het was .
Groetjes
henny_w schreef:amarjet schreef:
Heey,
Ik vroeg me af heeft dat paard toen ook veel gehoest en hoelang had hij die onsteking voor je er achter kwam dat dat het was .
Groetjes
Eigenlijk nog tijdens de droes begon hij al te hoesten.
Het werd verslagen droes en hij is daar heel ziek van geweest.
Uiteindelijk bleef het hoesten en daarbij vlogen de klodders je om de oren over.
Van de eerste DA kliniek kreeg hij Ventipulmin.
Zo hebben we een paar maanden aangemodderd. Hielp niks.
Een second opinion gaf aan dat hij alleen nog geschikt was als grasmaaimachine in de weide.
Tot ik via via de tip kreeg van de kliniek van B. Markenstijn (AA en HUNZE)
Hun hadden al wat meer probleemdingen kunnen oplossen waar anderen het niet meer zagen zitten.
Hij schreef Prednison voor.
Vertelde erbij dat het best wel rotspul is op de langere termijn maar dat een paar weken geen kwaad kon om de vicieuze cirkel te doorbreken.
En inderdaad. Twee weken prednison bleken voldoende.
Ik heb nadien het paard nog weer volledig kunnen gebruiken.