wond vol vliegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

wond vol vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:14

Hoi

Mijn 2 paardjes die normaal beste vrienden zijn hebben zich vanmorgen behoorlijk liggen trappen in weiland. ik kwam voeren en zag bij Lynn allemaal striemen op kont, net zweepslagen waar gewoon bloed uitkwam. Beter gekeken en zag nog 2 wondjes, erna Nikita gevangen had veel minder striemen maar wel diep gat aan binnenkant achterbeen. Niet heel groot maar wel vrij diep. Ik heb gelijk schoongemaakt en wondcreme opgedaan ( spray kan ze niet tegen) maar nu zitten er hele tijd vliegen in. heb al vliegenspray op doekje gedaan en naast wond gesmeerd maar hielp ook niet echt. Nu slaat ze steeds met haar staart erheen, maar ja, ook steeds in de wond met die haren, steeds weer open en vuil erin.
Wie heeft tips??

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:14

Misschien een vliegendeken halen??

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:18

Ja vliegendeken...

Ik heb net een pony meegemaakt.. waar MADEN in de wond
zaten! Egt dikke vette maden.. van die witten van binnen beetje
rood. Zover wil je het denk ik niet laten kome? Vliegendeken
zou op zo ene moment wel van pas komen.

smano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:30

Groene leem op smeren. Dit is net klei, het droogt mooi op zodat de vliegen niet in de wond kunnen komen. Paar dagen achter elkaar erop smeren daarna voorzichtig er afwassen en weer een paar dagen er op smeren totdat de wond geneest. werkt super. Ik had het zelfde probleem met een paard met hechtingen, de vliegen bleven maar komen totdat ik er groen leem op smeerde toen ging zijn wond ook echt pas genezen. Je kan het halen bij de ruitersportzaak en kost ongeveer 10 euro.

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 22:02

ow, zie net dat toch al geplaatst was, heb nu per ongeluk 2 keer gedaan. oeps
Vliegendeken terwijl de wond aan binnen kant onder been zit?? Lijkt me vreemd want komen de vliegen er nog steeds aan. ik houd nu al 2 keer per dag schoon met water en erna weer wondcreme erin, maden moet ik echt niet aan denken, heb ook al eens gezien namelijk bij een vogeltje, ik werd er ziek van toen ik dat beeste zag met zijn wond op hoofd en maden erin,
Hoop dat ik iemand kan vragen om die leem voor me te halen, moet morgen van 10,00 tot 20.00 werken, anders word het vrijdag pas. Echt erg, heb je 2 paarden zijn ze allebij gelijkertijd kreupel. Lynn loopt moeilijk en nikita ook, vind niet gek als je hun kont nekijkt hoevaak ze elkaar geraakt hebben. Dom, staan alstijd bij elkaar, soms wel een klein trapje maar nog nooit zo. ik heb niet gezien maar een bekende van me wel en die zei dat ze niet stopten met trappen op elkaar, gewoon konten tegen elkaar en doorgaan.Nu stonden ze net weer naast elkaar te graze, niks aan hand.
Bedankt

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:14

Apart dat ze ineens zulke ruzie hadden dan..
Wat voor vliegen zitten er op die wond? gewoon van die kleine zwartjes of ook groenige? Met die groen/blauwe moet je namelijk oppassen voor maden. Was ook nog een ander topic over met een paard die een wond in de staart had met maden.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:16

Dubbelpost. Op dit topic een slotje.