Wel of geen rontgenfoto?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melledus

Wel of geen rontgenfoto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 16:43

Mijn paard is twee maanden terug over een hek gesprongen en met zijn achter knieen blijven hangen aan het hek. Hij was toen helemaal open en de da heeft hem pijnstilling en ab gegeven met twee weken stalrust. Het ging daarna allemaal weer prima. Niet meer kreupel of onregelmatig. Nu is hij net drie geworden en ben ik begonnen met rijden. Nu loopt hij met zijn linkerachterbeen onregelmatig, hoofdzakelijk als hij wat "langer en zwaarder" belast wordt (hij is net drie dus zwaar en lang is dus voor hem al na geringe arbeid, zoals wat draven en stappen onder de man). Zeer waarschijnlijk komt het vanuit zijn knie. Dit been was er ook het ergst aan toe qwa verwondingen.
Zouden jullie nu wel of niet een rontgenfoto laten maken? En weet iemand toevallig wat het ongeveer kost?

quinoa

Re: Wel of geen rontgenfoto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:51

Nou ik zou zeker een foto laten maken, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en of je voorzichtig moet zijn of niet. Het is natuurlijk een heel jong paard en als verdere schade voorkomen kan worden is dat natuurlijk de eerste keus.

Ik heb geen idee hoeveel dat kost, ik denk dat dat per praktijk verschilt.

cmstoutham

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:29

ik moest vorig jaar foto's laten maken van mijn paard haar rug,
eerste foto was 44 euro elke volgende 25 euro.
zou het zeker doen en je kan altijd informeren naar de kosten, heb ik ook gedaan.
veel sucses met je paard

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:12

ik zou wel foto's laten maken, dan weet je het tenminste zeker..

of even de dierenarts laten kijken..

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:27

Ik zou zeker een foto laten maken. Mijn merrie had een trap gehad van een ander paard tegen haar sprong en we hebben een foto laten maken. Oké, €120,- armer zijn we nu wel, maar ik heb de zekerheid in ieder geval dat er niks aan de hand is.

SweetGirliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:44

ik zou dat ook zeker doen!

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:20

Ja, ook ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon foto's laten maken!
Wie weet kun je het met rijden alleen maar erger maken en uit eindelijk ernstig!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:17

Laat je DA er naar kijken en zijn advies opvolgen. Als het een spieren-/pezen kwestie is kan hij op een rontgenfoto niets zien. Maar ik zou met dit probleem niet door blijven lopen.

melledus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 21:59

Vreslijke uitslag gehad. Achter alles oke, daar was ik heel erg blij mee. Maar met longeren op de verharde ondergrond liep hij li.voor kreupel. En wat blijkt op de foto's van li.voor, er zit een stukje bot los. Dat kan geen kwaad, want daar zou hij volgens de da niet kreupel van kunnen lopen. Moet maandag weer heen voor verder onderzoek, maar hij zou volgens de da hoefkatrolontsteking kunnen hebben. En dat op drie jarige leeftijd?

cmstoutham

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:58

wat erg voor je, wil je veel sterkte wensen en houdt ons op de hoogte,ok?

0Rocky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:11

melledus schreef:
Mijn paard is twee maanden terug over een hek gesprongen en met zijn achter knieen blijven hangen aan het hek. Hij was toen helemaal open en de da heeft hem pijnstilling en ab gegeven met twee weken stalrust. Het ging daarna allemaal weer prima. Niet meer kreupel of onregelmatig. Nu is hij net drie geworden en ben ik begonnen met rijden. Nu loopt hij met zijn linkerachterbeen onregelmatig, hoofdzakelijk als hij wat "langer en zwaarder" belast wordt (hij is net drie dus zwaar en lang is dus voor hem al na geringe arbeid, zoals wat draven en stappen onder de man). Zeer waarschijnlijk komt het vanuit zijn knie. Dit been was er ook het ergst aan toe qwa verwondingen.
Zouden jullie nu wel of niet een rontgenfoto laten maken? En weet iemand toevallig wat het ongeveer kost?

Foto's zijn nie zo gek duur geloof ik. licht er aan hoeveel..

melledus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 21:37

Op dit moment ben ik helemaal kapot. Ben afgelopen dinsdag naar de da geweest voor de zoveelste keer. Zijn gewrichten zijn ontstoken. Inmiddels liep hij links en rechts voor kreupel. Zijn gewrichtsvloeistof was te dus. Ook kon er niet meer uitgesloten worden dat het botstukje geen kreupelheid kon veroorzaken. Resultaten van eventuele behandeling konden niets garanderen. Een onzekere en pijnlijke toekomst stond ons te wachten. Ik heb een hele moeilijke keuze moeten maken. Behandelen of niet. Hij heeft in de twee jaar tijd dat ik hem had, al heel erg veel gemankeerd. Altijd behandeld, met niet altijd even positief resultaat. Heel moeilijk, maar ik heb gekozen hem een lange lijdensweg te besparen. Ook de da heeft mij geholpen met de beslissing. Met heel veel verdriet, laat ik weten dat mijn lieve Melle er niet meer is.......

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:06

Succes en sterkte met het verwerken van dit verlies zeg!!!!

baukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:14

Hey...wat erg voor je!
Maar misschien wel beter voor Melle!
Moeilijke beslissing heb je moeten maken!
Sterkte!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:07

jeehtje

wat afschuwelijk. Heel veel sterkte met het verlies