Mijn merrie had 4 bulten bij haar hals/hoofd (ertussenin). 2 kleintjes links en 2 grotere rechts.De DA bij mij op stal had gezegd dat het opgezette klieren waren en ik hoefde me er verder niet druk om te maken. Ze zitten er nu al vanaf Februatie/Maart en ze worden niet kleiner, hoelang duurt het voordat ze weggaan?
De DA zei dat ik haar het beste een paar keer kon tempen, maar ze heeft nooit verhoging gehad. Ook niet snotterig.
Dat is al meer dan 2 maanden! Pfft, volgens mij is dat veelste lang hoor! Heb je recent alweer contact gehad met je DA? Zou het nog even navragen Of even een andere kliniek bellen voor de zekerheid
Dan neem ik aan dta t paard wel verhoging krijgt als t pus is. Mijn paard staat sinds 1 april op een andere stal. Stat nu veel langer buiten, op vrij kort gras. Als ik m uit t land haal heeft ie standaard opgezette klieren. Kom ik voor ie naar buiten gaat, dan heeft ie ze niet. En met rijden trekken ze ook weg. Het grote nadeel vind ik dat als ik m uit t land haal, en hij gaat gelijk hooi eten, het blijft hangen. Heel eng.
bij needje haar paard komt het dus van kort gras, de mijne heeft daar ook last van... zo ziet het er uit bij de mijne: soms is het zo dik dat zelf de wangen op gezet zijn
door het korte gras te pakken komt er meer druk op de klieren achter de kaak en gaan die opzetten, doordat het paard dan ook nog es met zijn hoofd naar beneden staat kan dat vocht niet weg en blijft het hangen en krijg je die dikke plekken.. als dieren dan op stal staan met het hoofd meer omhoog kan het gewoon afgevoerd wordn en trekt het weg, zo met rijden natuurlijk ook.
maar bij het paard van nessie kan het wel wat anders zijn, kun je een foto ervan maken? en zakt het ook weg als het dier op stal staat?
maar mijn paard staat niet op het land. Toen ze het kreeg al helemaal niet, sinds 1 week gaan ze een uurtje naar buiten. Het verandert ook niet, het wordt niet groter en ook niet kleiner. Ook voelt het hard aan.
gisteren ontdekte ik bij mijn merrie ook een verdikking, maar deze bevindt zich echt tegen de manenkam aan. Zou het dan ook kunnen een opgezette klier zijn? Heb het vandaag nog eens nagekeken en is niet verder verdikt sinds gisteren.Het voelt ook hard aan, iemand idee of het dat zou kunnen zijn?En van wat krijgen ze zoiets? Bedankt alvast!