welk supplement voor 3 jarige merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

welk supplement voor 3 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 07:18

Ik heb een hafje van net 3 jaar,op stal krijgt ze granen en bietenpulp,2 keer een halve schep per dag. En ze staat nu overdag in de wei,maar die is al aardig kaal,dus daar haalt ze niet zoveel meer uit. Ik wil iets bijvoeren zodat ze alle vitamines zeker binnen krijgt,ook voor haar botten enzo,iemand een idee?

Oregon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:07

Voldoende ruwvoer is natuurlijk de basis. Dus wanneer er niets meer op de wei staat even bijvoeren. Ter aanvulling een liksteen en wanneer je het idee hebt dat dit niet genoeg is kun je brok bijvoeren. Gewone basisbrok zit eigenlijk alles wel in. Laaatst sprak ik iemand die zijn 3 jarige paarden altijd merriebrok voert. Dit omdat merriebrok extra bouwstoffen bevat die goed zijn voor jonge paarden. Zelf voer ik mijn 3 jarige merrie nu naast voldoende ruwvoer, stro en dagelijks weidegang, hippostar vipagraan. Ik voer dit omdat ze nu klaargemaakt wordt voor de keuring. Wanneer je nog niet echt veel met je paard doet kun je beter wat basisbrok of merriebrok voeren.

smano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:57

Exellent prominent. Bevat alle belangrijke supplemeten. Wel op letten bij haflingers die hebben niet zoveel nodig als warmbloeden.