ik kreeg vanmiddag van mijn moeder te horen dat mijn pony dus hoefbevangen is..
Ze had al lange tijd last van haar hoeven..
Wie heeft er ervaring mee? En tips? Groetjes Mirna
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ze had al lange tijd last van haar hoeven..
Wie heeft er ervaring mee? En tips? biancaremijn schreef:sorry moet zijn www.hoofcare.nl
LovingTweety schreef:Ik heb er ervaring mee. Tips heb ik niet echt, gewoon alleen oud hooi geven verder geen eten, dus geen snoepjes, groente, fruit of bix. En ik moest 2 x per dag 10 minuten op zachte ondergrond lopen.
Ik weet inderdaad dat je tien minuten op de zachte ondergrond moet lopen.. ( Ojee, hoe hou ik dit vol?
) Ook zou ze in haar box nat zand krijgen ... Weet iemand daar ook iets over? 
meissielief schreef:verder ook zorgen dat je paard zo min m ogelijk eiwitten en fructaan binnenkrijgt dus weiland wat kaal is en geen brokken maar eiwitarme muslie
Nandaluffer schreef:Over dat hooi wist ik nog niet;) Dankje voor de tipIk weet inderdaad dat je tien minuten op de zachte ondergrond moet lopen.. ( Ojee, hoe hou ik dit vol?
) Ook zou ze in haar box nat zand krijgen ... Weet iemand daar ook iets over?
Wens je alvast veel succes! chocky84 schreef:meissielief schreef:verder ook zorgen dat je paard zo min m ogelijk eiwitten en fructaan binnenkrijgt dus weiland wat kaal is en geen brokken maar eiwitarme muslie
Juist een kaal weiland schijnt veel fructaan te bevatten! Een pony die hoefbevangen is kan je dus beter niet op een kaal weiland zetten (dit heeft in de hoefslag etc. gestaan). Voor meer informatie over fructaan en hoefbevangenheid kan je kijken op http://www.natuurlijkbekappen.nl.
Sterkte ermee!
P.S. Ik ben geen voorstander ofzo van natuurlijk bekappen, maar op deze site staat gewoon veel informatie