Pony loopt iets kreupel..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_bonny_

Pony loopt iets kreupel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 22:17

Hallo allemaal,

even voor de zekerheid toch jullie antwoorden willen weten.

Pony mankeerde niks,met het rijden ook niet.
we zijn gaan rijden in het land,we beschikken over paar hactare land,dus we hebben wel een sprintje getrokken.
Veder niks aan de hand,pony was druk vermaakte zich en geen 1 pas kreupel geweest met rijden.

Afzadelen als volgt,niet kreupel,deken op en uitstappen aan de hand buiten..zag niks en pony drafte vrolijk veder.
Kom het erf op lopen pony neemt wat drafpasjes,waarnaar iemand zegt,
je pony loopt iets kreupel.

Pony stukje laten draven en loopt iets kreupel,niet erg maar net of ze zich in een steentje gestaan heeft.
Hoeven nagekeken,geen stenen niks.10 min afgespoten en land op gezet omdat ze dus niet erg kreupel liep maar wel vrolijk door drafde.

wat zullen jullie nu veder doen,kon veder ook niks vinden of voelen pezen waren niet warm niks.
ook waren ze niet dik etc.geen wondjes etc.

morgen even weer afspuiten..pony mankeert veder nooit wat aan der benen,eerste keer in 8 jaar.

Tips?

biancaremijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:56

Gewoon even iets rust in acht nemen voor ongeveer een week en iedere da het kreupele been 10 minuten afspuiten. Daarna weer kijken of ze nog kreupel loopt. Het kan zijn dat ze zich verstapt heeft. Mocht het na een week nog niet over zijn dan even de d.a. laten kijken

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:05

Grote kans dat ze bij de sprint der been iets verkeerd heeft gezet.
Zoals je het verteld, lijkt het niet ernstig en is het beste gewoon afspuiten en misschien een dagje rust in het weiland

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:41

Had vandaag les,en ze liep normaal,ze was een beetje stijfjes maar veder alles oke.

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:51

Wou zelf een topic hierover opengooien maar zag deze en vond het dan misschien niet meer nodig.

Ik merkte aan mijn paard toen ik hem van stal haalde sóchtends dat hij weer wat trilde aan zijn achterhand ( deed hij toenik pas had paar maanden geleden heel vaak ) en vond hem al wat vreemd. Gepoetst, opgezadeld en gaan rijden buiten. Vond hem wat raar draven maar dacht dat het aan het pad lag ( met wat kiezels ) en heb een galopje gedaan en merkte niks. uiteindelijk afgestapt na 3 minuten en ff laten draven en zag het al.. Aan de hand terug gelopen en liet stalmens zien en zei het ook al.

Hij zakt als het ware licht door zijn rechtervoorbeen heen in draf. In stap zie je het bijna niet maar in draf heel erg. Galop weet ik niet. In de wei zie je het ook bijna niet maar op het harde weer wel.
Ben nu sinds gisteren iedere dag 5 minuten op het harde aan het stappen enz..

Ik dacht zelf inderdaad om over een week , mocht het niet over zijn, de DA te laten komen.

De pony had de dag ervoor trouwens met een 2 jarige hengst in de wei gestaan en had wat oppervlakkige wondjes en vermoed dat hij een trap tegen dat been heeft gehad ?