Luis! Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chibi

Luis! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 18:10

Ik zag zonet dat mijn paard luis heeft.

Ze is een tijdje ziek geweest en ze is ook al wat ouder, maar nog erg energiek en het gaat nu weer heel goed met haar, ze is weer veel aangekomen en heel vrolijk.

Maar ze heeft nu dus luis. Wat kan ik hiertegen doen? Ik heb haar net al met Betadine shampoo gewassen, maar ze zit echt onder de luizen. (Ik kon door omstandigheden een tijdje niet heen, dus zag ik het nu ineens, er is wel een ander meisje heengeweest te borstelen en rijden) Maargoed, wat kan ik tegen luizen doen? En is het ook mogelijk dat die luizen 'overlopen' naar mensen? Of zijn er verschillende dieren en mensen luizen?

Alvast bedankt!

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:12

Volgens mij heb je daar speciale shampoo voor. Misschien even de dierenarts bellen ervoor?

Of mensen het ook kunnen krijgen weet ik niet. Met andere dieren zou ik erg uitkijken. Vergeet ook je borstels niet te ontsmetten als het over is. En je borstels alleen voor jouw paard gebruiken!

piedrolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:14

Inderdaad speciale luizenshampoo bij de dierenarts halen
Je moet haar dan wassen en ik geloof na 10 dagen nogmaals voor de eitjes die dan weer zijn uitgekomen.
Ik had een soort veepoeder ofzo besteld omdat mijn paardje het midden in de winter had, waardoor ik het erg koud vond om hem te wassen. Maar dit maakt het alleen wat minder erg, maar ze verdwijnen niet geheel.
de shampoo van de DA werkt wel meestal goed

danielle1980

Re: Luis! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:21

ik heb een poeder via een site besteld via agradi.nl dat is speciaal tegen luis
ik heb 2 shetten die er stijf onder zaten ook dure shampoo van de dierenarts nou zelf ben je natter dan de pony en het helpt niets sterker nog mijn shet kreeg last van vreselijke jeuk ervan en krabte totdat ze bloede
ik heb de poeder gebruikt een week later herhaald en 3 weken later nogmaals en ze zijn luisvrij en de vacht begin ook weer te herstellen
daarna kan je door het eten knoflook snippers/poeder doen zomaar een schepje dat helpt mede om de luisen tegen te houden

groetjes danielle

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:28

Shampoo Je hebt speciale shampoos tegen luizen.. zou je geen merk of zoiets kunnen geven, maar je zou even aan de DA kunnen vragen
Luis is goed weg te krijgen

danielle1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:32

ik heb shampoo van de dierenarts gehad nou je betaald een vermogen ervoor maar helpt niet hoor

groetjes

Chibi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 18:42

bedankt voor jullie snelle reacties ik ga die van de DA proberen. maar geen idee of mensen die luizen ook kunnen krijgen?

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:10

Ik weet niet zeker of de luis die het paard krijgt ook dezelfde luis als de mens krijgt
Zou er mee oppassen en even aan je mamma vragen of ze je haar wil uitpluisen

danielle1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:16

de luis springt niet over op de mens dan had ik er ook stijf onder moeten zitten
het gaat wel van paard tot paard dus staan er paarden in aangrensende weiden of stallen meld dit wel aan de eigenaar want die moet ook hoogstwaarschijnlijk zijn paarden behandelen dan

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:16

danielle1980 schreef:
ik heb shampoo van de dierenarts gehad nou je betaald een vermogen ervoor maar helpt niet hoor

groetjes

Dat was bij mijn paard ook zo.

Uiteindelijk was de oplossing om te spuiten met veerust en te ontwormen met een wormenspuit met ivermectine.

Veel goedkopere oplossingen ook nog.

danielle1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:27

hoi wendy

bedankt dat heb ik opgeschreven ik heb ze nu behandeld met poeder kost iets van 20 euro maar je doet er mega lang mee maar voor de volgende x zal ik dat eens proberen

groetjes

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:29

Wij hadden het ook met poeder gedaan en het gehele paard geschoren en vervolgens met het poeder dus en een luizenkammetje aan de slag gegaan