Paard heeft been kapot getrapt wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Paard heeft been kapot getrapt wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 16:31

hay,

Ik kwam gisteren bij mijn paard, komt de staleigenaar naar mij toe, zegt ze euhm je moet ff naar tarah kijken, het is minder erg dan het lijkt, maar schrik niet.

Ik kijken schrok me dood, ze heeft dr hele linkerachterbeen rood van het bloed, nu heeft ze aan de binnen kant van haar been (links-achter) een wondje van 2 bij 2, best diep.

Ik dierenarts gebeld omdat we eerst dachten dat het gehecht moest worden. Dat wilde die ook doen, maar deed hij toch maar niet, nu staat ze op antibiotica en pijnstillers.

Ik moet haar veel laten bewegen, stappen en daarna draf.

Nu draafde ze net aan, maar heb nog nooit een paard zo zien zwoegen om vooruit te komen, en maar op 3 benen hupsen. Heel sneu om te zien en maar snel na 2 passen weer laten stappen.

De dierenarts zei als ze maandag nog kreupelt opnieuw bellen voor foto's maken!

Wat moet ik nou doen? en mensen met tips

eefje_rudmer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:50

wat je moet doen? precies wat de DA zegt. als ze zo'n moeite heeft met draven dan gewoon zo vaak mogelijk korte stukjes stappen. steeds 5 minuutjes ofzo. en koelen wil ook nog wel helpen zodat het been niet zo dik wordt. verder afwachten en als ze maandag nog kreupel is de DA bellen.

je geeft zelf al heel goed aan wat je moet doen

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 17:03

hahah bedankt, maar voel mezo enorm nutteloos.

eefje_rudmer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:19

graag gedaan!! meer kun je niet doen denk k.