Wondjes met dikke korsten, door tekenbeten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Wondjes met dikke korsten, door tekenbeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 23:54

Mijn paard heeft op zijn hoofd en voorbenen veel wondjes met dikke korsten erop. Nu zaten er in 2 van die wondjes een teek. en ik heb gister nog 2 teken uit zijn hoofd gehaald. Zouden die dikke wondjes/korsten komen door tekenbeten? Voor de rest heb ik geen teken kunnen ontdekken.
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?

Yucca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:57

Ow..ik zit net heel Medisch af te zoeken naar datgene dat jij nu beschrijft! Mijn paard heeft precies hetzelfde! Ik weet dat er veel teken bij ons zitten...maar van het winter heeft ze ook (lichte mok gehad...

Op de voornamelijk de voorbenen, maar ook de achterbenen, zitten allemaal kleine wondjes..ik 'pulk'ze eraf en dan heb ik een korstje met wat haren eraan..als ik over de benen voel, dat zitten er allemaal van die plekjes onder de kogel. Ik ben nu aan het twijfelen of het mok is of de teken..

Ik denk eingelijk aan teken, omdat ook op het hoofd en andere plekken die plekjes zitten (tenminste dat denk ik..ik kan op de benen niet goed de wondplekjes zien) . De plekjes op het hoofd zijn rond en in het midden zit een puntje (waar de teek waarschijlijk heeft gezeten).

Ze jeukt ook heel vaak aan haar onderbenen..dus ik twijfel nog een beetje...

carola1

Re: Wondjes met dikke korsten, door tekenbeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:57

ik denk niet dat het van de teken is hoor.
mijn paarden hebben ook wel eens een teek, niks van te zien.
zelf ben ik 2 keer gebeten door een teek, ook niks te zien.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:00

Mijn paard krijgt van tekenbeten ook korstjes dat is een teken dat zich de plek heeft ontstoken. Ik maak het atijd schoon met betadine en dan een antibiotische zalf erop

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 20:16

bedankt, mijn paard heeft er nu bijna geen last meer van, ze staan nu ook in een ander land. Volgens mij kwam het dan wel door tekenbeten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:26

Evottie krijgt van teken enorme bulten.

Als je veel korstjes hebt op hoofd en benen doet het mij een beetje denken aan regenschurft.

Yucca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:10

Regenschurft...heb ik nog nooit van gehoord, kan je me er meer over vertellen?

Dit weekend was het weer raak, Toloma had een harde dikke bult onder haar kaak...in de overgang naar haar hals zaten ook allemaal kleinere bultjes (zonder wondjes). Ik zat dus een beetje te voelen en te kijken...heb ik zo een teek tussen mijn vingers.

Meteen geel etter eruit en bloed...ik haat die beesten! De bult is nu wel wat kleiner geworden, maar de kleinere bultjes zitten er nog omheen...die vind ik zelf echt raar..het lijkt wel een allergische reactie!

En de wondjes krijgt ze echt van de teken, ze kan er niet tegen, ze jeukt en krabt ze eraf...en soms lijkt het wel alsof de teken zich niet goed vast kunnen bijten..dan zitten ze een beetje op de huid zeg maar..