Harry's horse hoefbevochtiger ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Harry's horse hoefbevochtiger ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:47

Wie heeft hier ervaring mee?

Harry´s Horse® Hoefbevochtiger.

Voor de behandeling van droge en gespleten hoeven. Dompel de hoefbevochtiger in water en bevestig deze over de hoef, ongeveer 20/30 minuten om laten. Te gebruiken in paddockof stal. Houdt de hoeven vochtig en soepel, is effectief en spaart hoefolie/vet uit. Doeltreffend gebruik van water - handmatig afspuiten is niet meer nodig. Ideaal bij droog weer.
Gemaakt van stevig ripstop, kleur navy. Per set van twee stuks.
(het is om te zien een springschoen)

Erretje

Re: Harry's horse hoefbevochtiger ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:12

Vaag. Hoefolie en -vet hebben sowieso geen nut, je maakt het juist erger als je vet en olie op de hoeven smeert omdat er dan juist geen vocht in kan. Je kunt ze beter eerst natmaken en dan olie of vet erop doen, dan blijven ze beter vochtig.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:24

even voor de duidelijkheid het is een springschoen die je nat moet maken en dan om je paard zijn hoedf moet doen. Geen hoevenvet of olie.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:03

Het zal allicht beter werken dan zelf afspuiten.
Hoeven nemen namelijk pas echt goed water op als ze minstens tien minuten continu vochtig zijn. Dit bespaart je tijd, want als je paard niet dagelijks in een vochtig land staat of vochtig zand zou je 10 minuten per hoef moeten afspuiten.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:48

ooh dat is handig!! Mijn paard heeft erg droge hoeven en ik kan niet elke dag elke hoef 20 minuten afspuiten. Maar dit is wel een goede oplossing! Waar koop je die dingen en hoe duur zijn ze?
Misschien kun je ze ook meteen als springschoenen gebruiken

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:37

Sjafrane schreef:
even voor de duidelijkheid het is een springschoen die je nat moet maken en dan om je paard zijn hoedf moet doen. Geen hoevenvet of olie.

Er staat dat je hoefolie en vet uitspaart, terwijl dat sowieso weining nut heeft, dat bedoelde ik

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:05

Hoevenvet kan je altijd na gebruik van deze schoen opdoen, dan houdt de hoef het vocht, wat het zojuist oppgenomen heeft, vast.
Vet heeft dus wel nut als je paard op stal staat en daar toch geen vocht op kan nemen (ik neem aan dat je paard gewoon een droog, schoon stalletje heeft )

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:01

Ik weet niet percies hoe duur ze zijn. Ik zag ze bij ons in de ruitersportzaak. Mij vriend vond het. Mijn pony staan in een schone stal uiteraard. Ze staat overdag in de wei en 's nachts op stal. Maar 's morgens als ik haar breng is het gras niet meer zo nat. Ik denk dat het maar gewoon ga proberen.

jimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:45

een meisje bij mij op stal hefet ze gekocht omdat haar paard ook hele slecht end roge hoeven had,je doet ze inderdaad in een emmen met water laat ze goed nat worden,en dan de springschoenen om de hoeven doen.het werkt wel aardig wantd e hoeven worden constant nat gehouden(zolang als die dingen natz ijn dan),zij is er volgens mij wel tevreden over,en ze waren ook niet duur.

crownjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:24

Ik heb gekeken bij equi-shop.com en daar hebben ze ze ook!
Ze kosten per twee stuks € 7.90.
Valt best mee vind ik

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:34

ik heb ze ook. ze zijn voor willem een beetje te krap, maar het werkte wel. ik zette hem er mee in de molen enzo scheelde mij weer afspuiten.
nou zijn zijn voeten niet meer zo droog dus gebruik ik ze niet meer.
heb ze een jaar geleden al aangeschaft

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:54

Hey dat is interesant. Maar trekt dat vocht dan ook helemaal naar binnne? De onderkant bij mijn paard is ook erg droog.
Waar kun je ze bestellen?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:14

Die dingen zullen iig beter werken dan vet en olie. Ze lijken me heel handig en functioneel.
Maar Anouar is zo makkelijk, die zet z'n voeten ook wel in een emmer water en dat werkt ook.

Je paard in een modderpoeltje zetten helpt ook. En dan vooral niet de modder uit de hoeven halen. Modder kan je er beter in laten zitten. Hoeven zetten uit door vocht. Stalbedekking trekt vocht uit de hoeven. Als je de hoeven uitkrabt voor je ze op stal zet krimpel de hoeven te snel doordat de stalbedekking het vocht eruit trekt, daardoor kunnen er scheurtjes ontstaan.
Modder blijft bovendien goed in de hoeven plakken waardoor het vocht uit de modder in de hoef kan trekken. Als al het vocht eruit is valt het zand eruit en kan er weer nieuwe modder in.
Modder is dus heel functioneel.
Stalbedekking moet je wel uit de hoeven krabben, urine is slecht voor de hoeven

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:59

Misschien wel handig ja!
M'n verzorgpaard heeft allemaal scheuren(verticaal) en we wisten niet echt wat hielp.
Misschien dat dit wel helpt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:01

VSW --> BEH.

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:17

Ik heb 1 setje, maar ik heb zelf het idee als ik 5 minuten afspuit of in een emmer zet, dat de voeten meer vocht op kunnen nemen dan door de hoefbevochtiger. Maar misschein is de vorm van haar hoef niet ideaal genoeg hiervoor. Het maakt eigenlijk te weinig contact zegmaar.
Maar ik vind ze wel erg handig. Ik gebruik ze alleen weinig.
Ik ga ze weer eens proberen vanavond

Kyralovertje schreef:
Hoevenvet kan je altijd na gebruik van deze schoen opdoen, dan houdt de hoef het vocht, wat het zojuist oppgenomen heeft, vast.
Als het paard droge hoeven heeft juist niet doen de komende dagen blijft de hoef dan bestand tegen water en kan er dus geen water meer in.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:35

Hmm het lijkt me opzich wel wat, alleen vraag ik me af of mn paard het kan waarderen. Die is nogal angstig wat nieuwe dingen betreft. Zal ik ze ook om kunnen doen en dan mn paard in de bak zetten? Dan kan hij zich even uitleven als hij bang is. Of zal het dan 1 vieze moddertroep worden in de schoen?

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:30

Zorro, volgens HH moet dat gewoon kunnen
Je kan ze naderhand altijd uitspoelen als ze erg vies zijn.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:10

Oh, dat is wel ideaal! Ik ga eens even kijken of ze ze bij divoza hebben!

esther82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 05:55

Gewoon alle dagen in de modder. Het vocht neemt heel snel op. Prima oplossing.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:34

Tja, modder is inderdaad ideaal. Alleen kost het me klauwen vol water om de bak nat te maken, en krijg je mn paarden absoluut niet in een modderpoel. Of je hebt ze er net in, en ze springen dr net zo hard weer uit.

Weet iemand of ze ze ook in shetmaat hebben? *nog steeds geen tijd gehad om naar divoza te gaan*

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:36

@Zorro,bij divoza denk ik niet dat ze die te koop hebben
Wel bij www.equi-shop.com

Ik wil ze eigenlijk ook voor mijn vzpaard aanschaffen.
Weet er iemand of je er ook mee kan lopen?
Hij loopt nl gevoelig op steentjes

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:03

ja hoor, dat kan gewoon, het is ongeveer gelijk aan een springschoen. Rian liep er wel eens mee in de molen.

katrien214

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:46

[quote="Fjordenmaniak"]ja hoor, dat kan gewoon, het is ongeveer gelijk aan een springschoen. Rian liep er wel eens mee in de molen.[/quote

Kan je er ook mee rijden/longeren? Want om nou dagelijks een half uur te wachten... Of denk je dat ik ze ook gewoon om kan doen en ze laten zitten tot dat ik de volgende dag weer kom?

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:58

poeh, ik wilde dat die dingen bestonden toen m'n oude paard er nog was...
had hele droge brokkelvoeten, en moest als het weer erger werd elke dag een uur in emmers water staan. lijkt me dit een handiger plan.