Wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marsi

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 12:39

Ik kwam vandaag bij mn paardje aan en had dr al bijna opgezadeld, toen de eigenaar eraan kwam. Hij zei dat ik haar eerst wat eten moest geven omdat ze nog niets had gehad. Toen ik zei dat er toch wel 1,5 uur tussen het eten en het rijden moet zitten antwoordde hij dat ik dan maar na het rijden moest voeren. Het leek mij verstandiger om haar nu gewoon te voeren en daarna op de wei te zetten. Ik ga vanavond wel rijden, want ik heb tijd genoeg.

Wat vinden jullie? Kan het kwaad om je paard op 'nuchtere' maag (heeft bijna heel de nacht voordroog voor haar liggen) beweging te geven? Ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Had best zin om lekker te gaan rijden, maar heb dus toch besloten om dat vanavond te doen...

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:19

Ze moet wel iets gegeten hebben, maar als ze de hele nacht al eten had kun je denk ik wel gewoon gaan rijden, want dan is d'r maag nog wel gevuld met knabbel-voer.

jessica_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 17:26

Ik denk dat het wel kan ... Beter op een nuchtere maag dan op een volle maag. En zoals Iepoetjuh al zei had ze 's nachts nog voer gehad.

Kitty84

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 00:46

Als je paard droogvoer heeft gehad vannacht (als ik dat op de plek van voordroog moet lezen ) dan kan het naar mijn idee geen kwaad.

Het is dan niet echt op 'nuchtere' maag.

Wij deden dit ook regelmatig, als je een echt vroege bosrit wil maken (om 6 uur) in de zomer dan ga je natuurlijk niet om half 5 staan voeren

Paardjes hadden er eigenlijk nooit last van en waren net zo vrolijk en uitgelaten als anders.

Zolang ze wat te knabbelen hebben gehad kan je naar mijn mening best gaan rijden en daarna voeren.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:47

Ik voer mijn paard altijd na het rijden, hij staat dan wel 24/7 op de wei dus heeft wel iets in zijn maag. Maar in de winter als er amper gras is en hij nog geen hooi heeft gehad rijd ik ook gewoon, nog nooit problemen mee gehad.

danielle1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:59

Ja hoor het kan best wat later. Dat kunnen ze wel hebben. Hebben ze na het rijden wat lekkers om naar terug te gaan!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:33

jij vindt sporten met een volle maag ook niet fijn; je paard ook niet. daar had je dus gelijk in.
je had alleen denk ik best kunnen rijden voor het voeren, maar nu heb je het helemaal netjes opgelost. zekere voor het onzekere genomen, dus goed gedaan!

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 10:36

Tsja, ik vond het ook zo zielig om d'r op een lege maag te laten lopen. (Misschien dat ik dat beter had kunnen doen, want ze was 's avonds helemaal dol! Niet te houden!) Maar de volgende keer zadel ik d'r niet meer af, hoor. Ze heeft idd 's nachts kunnen knabbelen, dus dan moet het lukken, toch?