Mijn shetlander krijgt allemaal witte vlekken door haar vacht heen. Ze is zelf bruin. De witte vlekken zitten aan beide kanten op dezelfde plekken, vlak onder de ruggegraat. (die plek heeft vast wel een naam, maar dat weet ik even niet) Het is heel ander haar wat er groeit, veel pluiziger, dunner en langer.
Ze is verder goed gezond. Ze stond een paar week geleden kreupel, en even voor die tijd kwamen de vlekken al. Eerst heel klein, maar ze worden steeds groter. Ze zijn nu ongeveer 5 centimeter.
Het zijn geen drukplekken ofzo, ze word niet gereden, draagt ook geen tuig.
Ik heb zelf eens gelezen dat het komt als het orgaan dat onder de witte plekken zit, niet goed functioneerd. Maar omdat ze gewoon goed gezond is, ze is ook niet kreupel meer, vraag ik me af of ik hiervoor nou de DA moet laten komen.
Vandaar dat ik het eerst hier vraag, misschien dat iemand weet waardoor dit kan komen?
Ik zal vanavond foto' s ervan maken, en even plaatsen.
Nee daar lijkt het niet op, wel een interressante link trouwens! foto heb ik nog niet gemaakt, iemand heeft mn camera geleend, ik krijg hem strax terug, dus dan maak ik ze dan even.
aan de andere kant heeft ze het een heel klein beetje, gewoon wat kleine vlekjes van zo'n drie centimeter doorsnee. maar aan deze kant zijn ze best groot. wie weet wat dit is, en waar het van kan komen?
Ze is een jaar of 16, en heeft dit voor het eerst. Ze is elk jaar gewoon dezelfde kleur. Kunnen ze op zo'n leeftijd nog van kleur veranderen dan? Ook omdat het heel ander haar is, veel pluiziger. En ze heeft het maar aan 1 kant.
Ja misschien komt het inderdaad van ouderdom. Ik vind het ook niet erg, maar wil wel zeker weten dat er niet iets mis is met haar. Ze ziet er heel gezond uit, gedraagt zich ook zo, alleen dat haar, dat is anders.