Kosten DA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Latisha

Kosten DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:22

mijn paard loopt sinds kort ineens heel hard, en vaak met zn kop in de lucht. daarvoor deed hij dit niet, en ik wil zeker weten of het niet misschien iets met zn rug is. Maar nou vroeg ik me af, hoe duur is het om de DA te laten komen om hem na te laten kijken? en dan mssn ook eventueel zijn tanden.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:37

ik betaalde voor de tanden van sam 70 euro (ze had een verdoving nodig, wat eigenlijk niet nodig was...maar goed en er moest wat gevijld worden). Voor controle voor sams rug betaalde ik iets van 40 euro en voor het kraken (wat toen ECHT nodig was...weet ik het niet meer)

niet vervelend bedoel maar beinvloed de kosten van da het feit om de da te laten kiomen? of wil je gewoon weten waar je op kan rekenen?

Latisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 15:42

ik wilde kijken of ik het zelf kan betalen, want mijn ouders die halen er eig alleen een DA bij als het echt zeker nodig is. (dat vind ik heel stom, maarja goed dat was de voorwaarde voor een eigen paard) dus wilde ik zelf mssn de DA laten komen.. Snaps?

Deerne

Re: Kosten DA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:09

Ik zou als ik jou was gewoon de dierenarts bellen en vragen wat de kosten zijn dan weet je het zeker. Toch lijkt het mij verstandig om er naar te laten kijken zeker als het een rugprobleem zou kunnen zijn.

Bel je dierenarts en je weet zeker wat de kosten zijn.

suc6 ermee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:42

Idd even bellen lijkt mij verstandig

Toen mijn shettie koliek had ( dat was de laaste keer dat ie hier was voor mijn paarden) was ik inclusief medecijnen 65 euro kwijt

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:19

Ik zit ook zwetend te wachten op de rekening van afgelopen week.

1 bezoek van een uur, en een bezoek van een half uur inclusief enting.

Leuk is anders, maar paard gaat voor het geld

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:10

tsja, wat is dan "echt nodig" voor je ouders? slagaderlijke bloeding, of is pijn aan z'n rug ook erg?
ik zou 't wel weten.
vind 't trouwens niet etisch verantwoord een dier met pijn te laten lopen. wij nemen ook een paracetamolletje als we pijn hebben. zij (dieren) kunnen dat niet zelf beslissen. dat moeten wij dus voor ze doen.
sterkte!

asjemenou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:13

je kunt ook zelf naar de da toe gaan, scheelt heel veel voorij kosten!

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:58

asjemenou schreef:
je kunt ook zelf naar de da toe gaan, scheelt heel veel voorij kosten!

Dat valt wel mee, je betaalt dan het consult, dat is vaak al de helft van de voorrijkosten die ze rekenen als ze naar je toe komen.
En dan nog je benzine, eventuele trailerhuur en de tijd die je kwijt bent, het scheelt uiteindelijk weinig als je dicht bij je DA woont.