Sinds augustus 2004 zijn we de trotse eigenaren van een vosbonte Shet. Ons manneke is onderhand 2 jaar oud en sinds een 1.5 maand gecastreerd (i.v.m. Tinkermerrie als weidemaatje).
Nou is Hercules gezegend met .... euhm.... zware botten
Zijn moeder en vader waren ook stevig gebouwde Shetten. Op het moment vind ik echter dat hij te dik wordt. Hij staat van 's ochtends half 8 tot een uur of 5 - half 6 's avonds op de bak met wat hooi en hier en daar een plukje gras wat ie onder het schriklint door vreet (niet veel), vanaf 5 - half 6 tot een uur of 9 mag hij op de wei (vorig jaar nieuw ingezaaid maar dit jaar nog niet bemest) en 's nachts staat hij op stal met een klein plukje hooi. Verder krijgt hij 's ochtends en 's avonds 2 handjes muesli.
Dit zijn vrij recente foto's van hem:
Ik wil graag dat hij wat afvalt maar wil hem niet op een hongerdieet zetten. Dus komt extra beweging al om de hoek kijken. Hercules zijn lot zal uiteindelijk zijn om voor een koetsje te gaan lopen maar daar vind ik hem nu nog te jong voor.
Zelf zat ik te denken aan wandelen, fietsen en werken met lange lijnen (ook als voorbereiding op het betuigen) maar hoe kan ik dit het beste opbouwen?
Gisteren heb ik een km of 4-5 met hem gewandeld waarbij hij flink de pas er in had (en dientegevolge ik dus ook met mijn korte pootjes
). Hij vind het erg leuk en loopt dan ook graag op kop met zijn oortjes strak naar voren gericht.Hoe zouden jullie zijn 'trainingsschema' opbouwen? Waarbij wel voorop moet staan dat hij er plezier in houdt en alles uit eigen wil doet.
(waar ie ook geen lol in zal hebben
)
).
is goed voor het kleintje